کد خبر : 18288
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
124 views

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

غربالگری ۵۳۰ هزار زوج نابارور در مازندران

غربالگری ۵۳۰ هزار زوج نابارور در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۵۳۰ هزار زوج نابارور امسال مورد غربالگری قرار گرفت که ۱۱ هزار نفر شناسایی و ۲ هزار نفر به مراکز معرفی شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ فرهاد غلامی در حاشیه آئین افتتاحیه مرکز درمان ناباروری شهید بهشتی نوشهر در گفتگو با خبرنگار ما با گرامیداشت یاد و نام شهدای سلامت، اظهار کرد: در بحث نرخ رشد در کشور بعد از گیلان قرار داریم و وضعیت بحرانی داریم.

وی افزود: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و پیگیری‌های صورت گرفته با تشکیل قرارگاه جوانی موضوع اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: کاهش موارد سقط و اطلاع‌رسانی به زوجین نابارور در دستور کار است و با جدیت دنبال می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: ۵۳۰ هزار زوج نابارور در سال جاری مورد غربالگری قرار گرفت که ۱۱ هزار نفر شناسایی و ۲ هزار نفر به مراکز معرفی شدند که ۶۰۰ نفر مراجعه و ۲۵۰ فرزند متولد شدند.

غلامی کاهش جمعیت را یک اتفاق هولناک برای کشور دانست و بیان کرد: حرکت آغاز شده و در صدد هستیم نمره رشد را از ۱.۱ به نرخ دو برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در بهشهر ۱۰۰ زوج مراجعه داشتند و مرکز ناباروری در بهشهر فعال شد.

این مسئول اعلام کرد: در این مجموعه تلاش می‌شود تا اتفاقات موثری صورت گیرد.

غلامی تاکید کرد: اعتبارات خوبی برای این مجموعه صورت گرفت و حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

وی اذعان کرد: این مجموعه در سطح دو است که تلاش می‌شود به سطح سه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در تلاش هستیم تا به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه هر روز شاهد ارائه خدمات در حوزه سلامت هستیم افزود: ما پس از گیلان سالمندترین استان کشور هستیم و باید در حوزه جوانی جمعیت اقدامات موثری صورت گیرد.

محمدعلی محسنی با اشاره به اینکه در غرب استان نزدیک به ۴ هزار زوج نابارور داریم که این مجموعه به ما کمک خواهد کرد ادامه داد: باید این مجموعه به سطح سه ارتقا یابد.

وی بیان کرد: هزینه زوج‌های ناباروری بسیار سنگین است و بیمه‌ها نیز در برخی موارد شانه خالی می‌کنند.

محسنی عنوان کرد: در چالوس نیز کف پوش بخش آنژیوگرافی به اتمام رسید و مجمع خیرین بسیار در این مجموعه یاری رساندند و تا ۲۰ روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه مجوز آنژیوگرافی بیمارستان تنکابن نیز اخذ شد اذعان کرد: حدود ۵۵ درصد بیماران غرب استان در بخش قلب به سایر نقاط استان و کشور مراجعه می‌کنند و با راه‌اندازی این دو مرکز بسیاری از مشکلات بیماران قلب و همراهان مرتفع خواهد شد.

وی گفت: گام گسترده‌ای در حوزه بهداشت و درمان برداشته است و امید می‌رود هیچ بیمار مازندرانی جهت درمان از استان خارج نشود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.