کد خبر : 18358
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
131 views

اعلام جرم دادستان قائم‌شهر برای یکی از نامزدهای انتخاباتی

اعلام جرم دادستان قائم‌شهر برای یکی از نامزدهای انتخاباتی
دادستانی شهرستان قائم‌شهر طی بیانیه‌ای رسمی از بداخلاقی اعضای یکی از ستادهای انتخاباتی نامزدهای دوازدهیمن مجلس شورای اسلامی اعلام جرم و قرا تعقیب صادر کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ فیلم کوتاهی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده است که علی نیازی، ‌دادستان شهرستان قائمشهر به همراه چند تن از اعضای هیات نظارت با حضور در ستادهای انتخاباتی نامزدها، بازدید و سرکشی هایی از یک ستاد انتخاباتی داشت که موارد تخلف احتمالی را به اعضای ستاد گوشزد کند اما طرفداران یک نامزد انتخاباتی این بازدید و سرکشی را با عنوان “اعلام حمایت دادستان قائمشهر از نامزد انتخاباتی در فضای مجازی بازنشر دادند. ” که خلاف واقع است.

در بیانیه دادستانی قائمشهر اعلام شد که ۲ شب گذشته دادستان شهرستان قائم‌شهر به همراه رییس هیات نظارت حوزه انتخابیه از تمامی ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سرکشی کرد و به دلیل رعایت قوانین به آنها تذکر شفاهی داد.

در این بیانیه ذکر شد که یکی از ستادها در تخلفی آشکار این بازدید را اعلام حمایت از نامزد مورد نظر خود اطلاع رسانی کرد در حالی که اقدام دادستان برای سرکشی از ستادهای انتخاباتی رویه معمول و کاری به شمار می رود.

در بیانیه دادستانی شهرستان قائمشهر اعلام شد که عوامل ستادی و شخص کاندیدای مورد نظر به دادستانی احضار و به آنها اعلام جرم شد.

 

گفتنی است دادستانی تنها برای حفظ امنیت، سلامت و مشارکت در انتخابات گام برمی‌دارد و به هیچ عنوان از نامزدهای انتخاباتی حمایت نکرده و نخواهد کرد و به دنبال برگزاری انتخاباتی عادلانه است.

حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ با ۷۴ نامزد دومین حوزه پرتردد نامزدهای انتخابیه میان ۹حوزه انتخابیه مازندران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد و رقابت تبلیغاتی نامزدها در این شهرستان‌ها تنگاتنگ است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۱۹ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.