کد خبر : 18491
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
126 views

فرماندار سوادکوه خبر داد:

لغو مصوبه عزل شهردار زیراب

لغو مصوبه عزل شهردار زیراب
فرماندار سوادکوه با اشاره به لغو مصوبه عزل شهردار از بازگشت عضو شورای اسلامی شهر زیراب به شورا خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ رمضان غلامی عصر امروز در دفتر بسیج رسانه سوادکوه و در گفت و گو با خبرنگاران به فرصت دوهفته ای هیأت تطبیق برای انطباق مصوبات شورای اسلامی با قوانین اشاره کرد و افزود: این کمیته را با عضویت فرماندار، رئیس دادگستری شهرستان، نماینده شورای اسلامی استان تشکیل می شود.
وی به وضعیت شورای شهر زیراب اشاره کرد و گفت: حکم نظارت قضایی برای حسن شورزند عضو شورای اسلامی شهر زیراب صادر شده بود و غیبت وی در زمان اجرای این حکم موجه بود.
فرماندار سوادکوه افزود: فاصله بین صدور حکم نظارت تا حضور جانشین ۲۶ روز بود که امکان برگزاری تعداد ۶ جلسه ادعایی برای برکناری یک عضو شورا به دلیل غیبت وجود ندارد.
وی افزود: قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری سوادکوه در نامه ای به فرماندار اعلام کرد که حسن شورزند می تواند به عنوان عضو شورای شهر زیراب به شورای شهر بازگردد و نظارت قضایی برداشته شد و در نامه ای به شورای ،شهر حکم قضایی را اعلام و خواستار اقدام شدم و حکم نظارت قضایی بر طبق قانون دادرسی اگر قطعی هم نشود می تواند ملغی شود.
غلامی، جلسه عزل شهردار زیراب با حضور جانشین عضو شورا و عدم حضور عضو دیگر شورای شهر را غیرقانونی ذکر کرد و استناد اعضای شورای شهر به ماده ۸۳ برای انتخاب سرپرست را با مقدمه غیرقانونی دانست و سیدمحمد صادقیان را شهردار قانونی شهر زیراب ذکر کرد.
فرماندار سوادکوه از استعلام موضوع از مدیرکل شهری و شوراهای استانداری و نظر تأییدی وی برای بازگشت حسن شورزند به شورای شهر خبر داد.

وی اجرای قانون را اولویت ذکر کرد و با بیان اینکه در انتخاب شهردار دخالت نکردم و دخالت نمی کنم،گفت: شورای اسلامی شهر زیراب هنوز برای خدمت فرصت دارد و از اعضای شورای شهر زیراب می خواهیم تا برای خدمت به مردم تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

  پایان پیام/

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.