کد خبر : 18515
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
122 views

با حضور خانواده متوفیان مرگ مغزی اهداکننده عضو برگزار شد؛

غرس ۲۶ نهال به نام اهداکنندگان عضو در بخش یادمان پارک ملل ساری

غرس ۲۶ نهال به نام اهداکنندگان عضو در بخش یادمان پارک ملل ساری
تعداد ۲۶ نهال به نام جان‌بخشان مرگ مغزی شهرستان ساری در قطعه‌ «جاودانه‌های پیوند» بخش یادمان بوستان پارک ملل این شهرستان غرس شد.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز در راستای ضرورت ترویج فرهنگ اهدا عضو،  دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری شهرداری ساری به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و اهداء عضو و به یاد عزیزانی که دچار مرگ مغزی شده‌اند و با اهداء اعضاء خویش به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشیدند، طی مراسمی همزمان با روز درختکاری  در قسمت طرح یادمان پارک ملل ساری با اختصاص قطعه‌ای تحت عنوان «جاودانه‌های پیوند» به یاد هر یک از این عزیزان با حضور خانواده‌های محترمشان با غرس نهالی به نام آنان اقدام کرد.

این مراسم با حضور دکتر محمودی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، دکتر پارسایی رئیس اداره بیماری‌های خاص، دکتر ظفرمند، زارعی رئیس اداره فضای سبز شهرداری ساری، جمعی از خیرین و خانواده‌های اهدای عضو کننده در پارک ملل ساری برگزار  شد.

دکتر محمودی در این مراسم اهدای عضو را کاری بزرگ و بسیار ارزشمند خواند و گفت: باید فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اهدای عضو  ۲۷  مرگ مغزی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: تصمیم اهدای عضو از سوی خانواده‌ها در آن بازه زمانی کوتاه یک تصمیم بسیار سخت و در عین حال حیاتی است که بسیار این روح بزرگ خانواده‌ها، ارزشمند و قابل تقدیر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم تا با مشارکت شهرداری‌ ساری یک مراسم نمادین را پایه‌گذاری کنیم و امروز به یاد هر یک از این عزیزان، نهالی را غرس خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: این عزیزان با اهدای عضو، هم یاد خود را جاودانه کردند و هم انسانی را نجات بخشیدند و فداکاری آنان و خانواده‌های اهداکنندگان عضو قابل ستایش است.

دکتر محمودی مطرح کرد: خوشبختانه در استان مازندران تعداد اهداکنندگان عضو مطلوب است و امروز بنا داریم تا بدعتی را برای تکریم این اقدام فداکارانه بنا بگذاریم و قسمتی از پارک ملل را به عنوان یادمان اهداکنندگان عضو نامگذاری کنیم.

وی متذکر شد: این اقدامات فداکارانه به یک الگو برای دیگران مبدل خواهد شد و در سایه این مراسمات است که فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یادآور شد: در استان مازندران تعداد متوفیان مرگ مغزی از آمار اهداکنندگان عضو بیشتر است و امیدواریم فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.