کد خبر : 19297
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
111 views

پلیس ۵ نفر را در خصوص قطع درختان جنگل‌های هیرکانی احضار کرد

پلیس ۵ نفر را در خصوص قطع درختان جنگل‌های هیرکانی احضار کرد
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری گفت: ماجرای عجیب و غریب قطع درختان جنگل‌های شرق مازندران به‌صورت جدی درحال پیگیری است و در این زمینه 5 نفر از افراد مشکوک به قاچاق و دپودارانی که در این ماجرا به آنان مشکوک بودیم احضار و در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند.


به گزارش تیتر شمال؛ ماجرای قطع درختان جنگل‌های هیرکانی گویی تمامی ندارد که بعد از ماجرای جنگل‌های نور به جنگل‌های دیگر استان رسید، ولی هر بار عجیب‌تر و نگران‌کننده‌تر. قطع درختان در جنگل‌های بهشهر و گلوگاه درحالی خبرساز شد که قاچاقچیان در اقدامی وقیحانه دست به قطع درخت در چهار نقطه از جنگل زدند و از همه نگران‌کننده‌تر که با چوب‌های قطع شدن مسیرهای جنگلی را مسدود کردند.
این ماجرا همان قدر عجیب و غریب بود همان قدر هم نگران‌کننده، چراکه ثابت کرد قاچاقچیان حتی در ساعات بامداد وارد مناطق صعب‌العبور شده و دست به قطع گسترده درختان زدند؛ همان‌گونه که شواهد نشان داده قاچاقچیان بدون خودرو باحضور در مناطق جنگلی صعب‌العبور و با اره‌موتورهای برقی نسبت به قطع درختان اقدام کردند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری از برخورد قاطع و بازدارنده دستگاه قضا خبر داد و اظهار کرد: پنج نفر از افراد مشکوک به قاچاق و دپودارانی که در این ماجرا به آنان مشکوک بودیم احضار و در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند و سایر افراد مرتبط نیز تحت تعقیب مراجع قضایی قرار دارند. وی با تاکید بر اینکه مطمئن باشیم این پرونده به‌صورت جدی رسیدگی و دنبال خواهد شد، تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۷۷ اصله درختان گونه‌های توسکا، افرا و انجیلی قطع شدند که از این تعداد سه اصله درخت کهن بودند که قاچاقچیان روی درخت را برش زده اما به‌طور کامل قطع نکردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با تذکر اینکه قاچاقچیان می‌خواهند جلوی تشدید اقدامات حفاظتی را بگیرند تا به راحتی به کارهای خلاف دست بزنند، خاطرنشان کرد: ما با پشتکار جدی به مبارزه با قاچاقچيان ادامه خواهیم داد.

علوی گفت: مردم فهیم درصورت مواجهه با چنین مواردی را در سریع‌ترین زمین ممکن با شماره‌های منابع طبیعی ازجمله ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه جنگل و مقابله با قاچاقچیان چوب، منابع طبیعی استان با چالش‌های زیادی مواجه شده است، یادآور شد: بارها جنگل‌بانان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؛ به‌طوری‌که طی ۲۰ روز اخیر ، ۸ مورد تعرض به منازل همکاران و حمله به خودروی آنان را از سوی قاچاقچیان چوب شاهد بودیم و بارها با اسلحه به خانه همکاران ما تیراندازی و به منازل‌شان خسارت وارد شد که پرونده مربوطه در محاکم قضایی درحال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.