کد خبر : 19480
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
108 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

اصلاح الگوی مصرف آب با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

اصلاح الگوی مصرف  آب با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان
استاندار مازندران گفت: راهبرد ما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی و اصلاح مصرف آب باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور شنبه‌شب در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان اظهار کرد: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت توجهی ویژه‌ای به موضوع آب داشته و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه سال گذشته سال سختی را گذراندیم و عبور از سختی‌ها به راحتی میسر نبود جز با تلاش جهادی آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان، تصریح کرد: تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و بخشی از نگرانی‌ها برطرف شده است.

استاندار مازندران با اعلام سال گذشته مسئله آبی تبدیل به بحران آبی نشده است، افزود: اگر اقدامات انجام نمی‌شد قطعاً دچار بحران آبی می‌شدیم.

این مسئول با اعلام اینکه کشاورزان در سال گذشته همکاری کردند امام وظیفه داریم امسال مشکلات را کمتر کنیم بیان کرد: براساس گزارش‌ها امسال سال بحرانی نیست و در شاخص‌های کشوری مازندران جلوتر از سایر استان‌هاست.

حسینی‌پور ادامه داد: باید در مدیریت آب در استان مازندران بیشتر کار کنیم تا از منابع مالی ملی در جهت مدیریت آب بهره ببری و راه‌های جهش مشارکت آب با کمک مردم را تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای حضور بخش خصوصی در حوزه آب فراهم شود، اظهار کرد: کارگروه بررسی فعالیت بخش خصوصی در تولید آب تشکیل شود و مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی با محوریت معاونت عمرانی پای کار باشند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران الگوی مصرفی بالایی در بخش آب شرب و کشاورزی دارد و در استفاده از تکنولوژی‌های روز عقب هستیم.

این مسئول با بیان اینکه راهبرد ما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی مصرف آب باشد، گفت: چالش‌های زیادی در حوزه آبی داریم و باید راهبرد ۲۵ سال آینده مازندران در حوزه آبی باید تدوین شود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه از روش‌های سنتی در بخش کشاورزی فاصله بگیریم، افزود: توسعه آبیاری قطره‌ای در سیستم باغی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی با توجه به آمایش سرزمینی و نقشه راه توسعه یابد و میزان مصرف آب باید لحظه‌ای در استان کنترل شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: صنایع استان نسبت به بازیافت آب مصرفی برنامه مشخص داشته باشند و در این بخش ترک فعل‌ها اعلام شود و نباید از آب شرب در بخش صنایع استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حواسمان به چاه‌های بی‌ضابطه باشد و مدیریت صورت بگیرد، ادامه داد: توسعه و ساماندهی شبکه آبیاری هوشمند در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه استفاده از کشت گلخانه‌ای باید عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشاورزی به اقتصاد تجاری و صنعتی تبدیل شود.

وی افزود: در حوزه چالش آبی در استان نیازمند آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی دقیق‌تری در بخش تولید و مصرف آب هستیم.

استاندار مازندران گفت: آب‌بندان‌ها لایروبی شود مشکل آب برطرف می‌شود و نیازمند مدیریت و ورود بخش خصوصی است.

حسینی‌پور گفت: رودخانه چالوس بعد از دو سال از سیل هنوز لایروبی نشده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.