کد خبر : 19426
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
117 views

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

بازدید ۳۳ هزار نفر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس

بازدید ۳۳ هزار نفر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: بازدید ۳۰ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار دانشجو و اساتید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدحسن سلامی در جلسه دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به تشکیل ۲۰ کارگروه در ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران اظهار داشت: در تلاش هستیم در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت با محوریت دستگاه‌های مشارکت کننده در دفاع مقدس فعالیت‌ها را برنامه محور پیش ببریم.

وی از تدوین برنامه‌های دفاع مقدس در حوزه دستگاه‌ها خبر داد و آموزش دو واحد درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها از اولویت‌ها دانست و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران مأموریت بزرگ محسوب می‌شود و نیازمند حمایت مسئولین ملی و استانی هستیم.
این مسئول با تأکید بر تشکیل مجمع خیرین دفاع مقدس در استان مازندران تصریح کرد: به زودی اولین جلسه مجمع برگزار خواهد شد.

سلامی با تأکید بر حوزه وقف و نذر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اذعان داشت: باید از این ظرفیت‌ها برای نگهداری و بهره برداری از ۵۰ یادمان شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استفاده شود.

این مسئول با تأکید بر تسریع در ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران تصریح کرد: باید این مرکز را هرچه سریعتر برای بهره برداری مردمی آماده کنیم.

وی حضور افسران جوان و راویان دفاع مقدس را موجب تقویت ارتباطات جوانان با مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برشمرد و تأکید کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس را به افسران جدید نیروهای مسلح منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران فعالیت در مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را مجاهدت دانست و افزود: این مرکز محلی برای مقابله با تهاجمات عظیم فرهنگی و جنگ ترکیبی به شمار می‌آید و ساخت این مجموعه جوانان ما را بیمه می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه تشکیلات نمایندگی ولی فقیه در سپاه نعمت بزرگی برای این نهاد مقدس به شمار می‌آید، گفت: این مجموعه محلی برای تقویت روحیه معنویت و بصیرت و اخلاص است که به واسطه حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوجود آمده است.

وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسدارن جایگاه عظیم مردمی دارد و باید حفظ شود ودر راستای تقویت روحیه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت در این مجموعه باید تلاش کنیم

سلامی با بیان اینکه بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در سال جاری هدف‌گذاری شده است، بیان کرد: بازدید ۳ هزار دانشجو و اساتید در این مجموعه برنامه‌ریزی شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا نیز با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران محلی برای انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل امروز و آینده است، گفت: وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام صمد بهرامی افزود: با توجه به اینکه در جنگ ترکیبی قرار داریم نباید کار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران روی زمین بماند و باید برای تکمیل و بهره‌برداری آن مجاهدت کنیم.

این مسئول با عنوان اینکه دشمن مهد کودک‌ها را مورد هدف قرار داده است و اعتقادات و باورهای دینی ما را زیر سوال برد، بیان کرد: کار فرهنگی در این حوزه باید با جدیت پیگری شود و با فعال کردن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در این بخش اهداف محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر عملیاتی کردن مباحث اعتقادی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یک ظرفیت فرهنگی و فضای معنوی است و مسئولان باید نسبت به تکمیل آن جدیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام عیسی رضایی مسئول مشارکت در روحانیت دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ضمن ارئه گزارشی از اقدامات حوزه روحانیت بر لزوم شناسایی و حمایت از طلاب و روحانیون نخبه در عرصه‌های مختلف و هم افزایی با این اداره کل در راستای پیشبرد اهداف و مأموریتهای حوزه دفاع مقدس تأکید کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.