کد خبر : 20076
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
125 views

آیین اختتامیه دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت برگزار شد+تصاویر

آیین اختتامیه دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت برگزار شد+تصاویر
پیش از ظهر امروز آیین اختتامیه دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در ساری و با تجلیل از برگزیدگان و رونمایی از پوستر جوانی جمعیت برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز آیین اختتامیه دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در ساری و با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

این رویداد به همت اداره کل امور زنان و بانوان استانداری مازندران و اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران و نیز مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

فرشته پازوکی بعد از ظهر امروز در مراسم دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: رئیس جمهور شهید ما الگو و نماد مسئولان کشور است.

وی افزود: فرصت مسئولیت تنها خدمت به مردم است و مدیران باید میدانی و حضور در صحنه داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: مسئله جمعیت یک مسئله راهبردی است و به همین سبب در دستور کار مدیران قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

پازوکی بیان کرد: قانون حمایت از خانواده با محوریت جوانی جمعیت نیز تدوین شده است.

وی عنوان کرد: بنا بر قانون ستاد حمایت از خانواده برخی دستگاه‌ها را مکلف کرده است تا در حوزه‌های مختلف برنامه‌های مبتکرانه را در بخش‌های ازدواج، خانواده و جمعیت فعالیت کنند و این جشنواره نیز در همین حوزه برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مسئله جمعیت بسیار مهم است و به سرعت در حال پیشروی به سمت سالمندی است.

این مسئول اعلام کرد: متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ سونامی جمعیت را به ویژه در مازندران خواهند چشید و استان مازندران دومین استان سالمند کشور است.

پازوکی بیان کرد: دشمنی که در هشت سال جنگ تحمیلی به همت جوانان این کشور نتوانست کاری پیش ببرد اکنون با نقشه پیری جمعیت در حال لطمه به کشور است.

وی تاکید کرد: با مهندسی معکوس و تدبیر و برنامه می‌توان این بحران را مدیریت کرد و لذا طرح فرزندان تحول آفرین ایران را برنامه‌ریزی کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان کرد: نظام مسائل حوزه ازدواج، فرزندآوری، خانواده و جمعیت در این طرح به صورت میدانی و با استفاده از ظرفیت مردمی احصا می‌شود.

وی گفت: این رویداد در هفت بخش با ارزیابی‌های کمی و کیفی داوری و از برگزیدگان نیز تجلیل شد.

نرگس قبادی مادر چهار فرزند و کنشگر اجتماعی نیز گفت: در سال ۸۵ در پیشخوان یک کتابفروشی کتابی را دیدم با این عنوان که سناریوی کاهش جمعیت ایران با محوریت رژیم صهیونیستی و به شدت فکرم را درگیر کرد.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ وقتی که فرزند سوم را باردار بودم به دلیل مشکل جنین به من گفته شد که باید سقط جنین کنم و بسیار دکتر رفتم و از خدا مشورت کردم و فرزندم را حفظ کردم و اکنون چهار فرزند دارم. در کنار اینکه ۴ فرزندی شیرین است بله سختی هم دارد اما تلخی ندارد.

قبادی افزود: فرزند بیشتر تجربه بهتر درست است نه فرزند کمتر زندگی بهتر و در واقع هر فرزند برای مادر گذراندن یک دوره کارشناسی است. اگر مادرشدن یک جایگاه باشد زنان رغبت به فرزندآوری می‌کنند و باید در فرهنگ سازی این امر مجدانه کار شود.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان از رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت از پوستر جوانی جمعیت رونمایی شد.

گزارش: مجتبی قربانی

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.