کد خبر : 20550
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
108 views

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

احداث گارد بلوک سنگی در محور کندوان

احداث گارد بلوک سنگی در محور کندوان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از عملیات اجرایی احداث گارد بلوک سنگی در محور کندوان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ محسن محمدنژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از عملیات اجرایی احداث گارد بلوک سنگی در محور ارتباطی کندوان به طول ۱ و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان خبر داد.

او افزود: هم اکنون عمده تلاش‌های این اداره کل صرف حفظ و نگهداری از شبکه راه‌ها، تأمین ایمنی عبور و مرور به منظور بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش می‌گردد.

محمدنژاد گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برنامه‌های وسیعی را در جهت افزایش ارتقای ایمنی محور‌های تحت پوشش خود در دستور کار دارد که از جمله آنها می‌توان به احداث گارد بلوک سنگی در مناطق پرتگاهی و خطرناک محور ارتباطی کندوان اشاره نمود.

او افزود: از آنجایی که محور چالوس حساس و مهم به شمار می‌رود، این محور نیازمند اهتمام و توجه بیشتری است و باید اقدامات اساسی‌تری برای ایمن سازی محور انجام پذیرد و با انعقاد قرارداد نسبت به انجام فنس کشی، نصب گالری و همچنین اجرای گارد بلوک کنار جاده نسبت به ایمن سازی محور اقدام گردد.

محمدنژاد گفت: محور مواصلاتی کندوان یکی از راه‌های مهم ارتباطی غرب مازندران با پایتخت است که وضعیت تردد در این جاده در ایام تعطیلات به گونه‌ای است که حجم انبوهی از خودرو‌ها از آن این جاده عبور می‌کنند.

او بهره گیری از روش‌های مدرن و پیشرفته را از اولویت‌های کاری این اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به مثبت ارزیابی کردن این عملیات، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد چنین عملیاتی در دیگر محور‌های مواصلاتی کوهستانی استان باشیم.

جاده کوهستانی کرج- چالوس از مسیر‌های پرتردد و پرحادثه کشور محسوب می‌شود، طول این مسیر حدود ۱۶۲ کیلومتر است که نیمی از آن در استان البرز و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان مازندران

در سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی محور کندوان هزینه شده است که برنامه ریزی این رقم برای سال جاری به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و این اعتبار برای ساخت گالری، آسفالت، دیواره سازی، گارد بلوک و لق گیری سنگ‌ها صرف شده است و امیدواریم بتوانیم تا قبل از آغاز سفر‌های تابستانی، این محور را کاملاً ایمن سازی کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.