کد خبر : 20650
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
162 views

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری:

بهره‌مندی ساکنان بافت‌های فرسوده ساری از بسته تشویقی ویژه

بهره‌مندی ساکنان بافت‌های فرسوده ساری از بسته تشویقی ویژه
معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری گفت: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت خود از بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده در صدور پروانه بهره‌مند شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ جابر ملکی معاون شهرسازی و معماری شهرداری به سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی نوسازی محله‌ای در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری (غیر بافت تاریخی) مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: مالکان این مناطق می‌توانند بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شهرداری ساری از مشوقات این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این بسته اعطای تراکم تشویقی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، امکان دریافت پروانه برای قطعات مسکونی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع که امکان تجمیع نداشته باشند؛ فراهم‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری گفت: سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، باهدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات موردنیاز این محلات است.

ملکی بابیان اینکه تمامی شهروندانی که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق از این ظرفیت بهره‌مند شوند، افزود: با نوسازی محله‌ای، ایمنی و تاب‌آوری محلات فرسوده و ناکارآمد شهری و کیفیت محیطی و زندگی در این محلات ارتقاء می‌یابد.

وی اعلام کرد: شهروندان ساری به‌منظور آگاهی از ویژگی‌ها، شرایط بهره‌مندی و انواع مشوق‌های نوسازی می‌توانند به واحد صدور پروانه شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.