کد خبر : 22505
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
120 views

فیلم| افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد و همسان‌سازی کارکنان فولاد کشور باید حل و فصل شود

فیلم| افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد و همسان‌سازی کارکنان فولاد کشور باید حل و فصل شود
مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور گفت: مهم‌ترین درخواست‌های جامعه هدف این صندوق افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با صندوق و همچنین همسان‌سازی حقوق است که هر ۲ موضوع باید حل و فصل شود.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز یکشنبه ۱۸ شهریور جلسه ای با حضور دکتر بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، مدیرعامل، معاون فنی، مدیر درمان و جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد کشور و مدیرکل تعاون، کار رو رفاه اجتماعی در شرکت دخانیات استان مازندران برگزار شد.

سیدحجت کاظمی مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: ضریب خسارت ما بسیار بالا بود و ناچار شدیم تصمیم جدیدی را بگیریم و در بررسی متوجه شدیم که کار ما با بیمه‌های تجاری، راه نمی‌افتد.

وی افزود: امروز مطالبه جامعه هدف آن است که مراکز طرف قرارداد کم است و ارائه خدمات نیز مطلوب نیست.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، خاطرنشان کرد: ما هنوز با بیمه‌های طرف قرارداد گذشته نظیر ملت و دانا، مشکل داریم.

 

 

این مسئول ادامه داد: البته برخی ایراد را متوجه بندهای قرارداد با بیمه‌های گذشته و حتی بیمه آتیه‌سازان می‌دانند که ما آمادگی لازم برای اصلاح بندهای قرارداد با بیمه آتیه‌سازان را مطابق مطالبات کانون‌های بازنشستگان را داریم.

کاظمی بیان کرد: باید در این مقوله، بسته بیمه‌ای را دید نه اینکه گلایه از بندها کرد و بخاطر ایراد در چند بند یا مورد، کل قرارداد را زیرسوال برد.

وی عنوان کرد: صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، در ۲ حوزه درمان کامل بازنشستگان از طریق بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ و همسان‌سازی حقوق با جدیت ورود پیدا کرده است.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، با بیان این که اعتراض بازنشستگان در مورد مصوبه همسان‌سازی حقوق سال ۱۳۹۹ و سال جاری در حال بررسی و عملی شدن است، ادامه داد: اجرای همسان‌سازی ۳۰ و ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان فولاد کشور طبق برنامه هفتم توسعه عملیاتی می‌شود.

این مسئول به اهمیت ارایه خدمات درمانی کامل و جامع به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیمه آتیه‌سازان با بعضی از مراکز درمانی منطقه شمال قرارداد ندارد که این مقوله سبب گلایه بازنشستگان شد.

کاظمی با بیان این که بازنشستگان فولاد کشور در بدترین شرایط شغلی سال‌ها کار سخت و زیان‌آور انجام دادند و اکنون باید از همه مراکز خدمات درمانی بخش‌های خصوصی و دولتی در قالب بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: اگر بیمه آتیه‌سازان نسبت به این موضوع مهم و قرارداد با همه مرکز درمانی اقدام نکند، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نسبت ادامه کار با این بیمه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی متذکر شد: امروز مهم‌ترین درخواست‌های جامعه هدف این صندوق افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با صندوق و همچنین همسان‌سازی حقوق است که هر ۲ موضوع باید حل و فصل شود.

 

گفتنی است بیمه، طلب جامعه هدف از بیمه‌های ملت و دانا، همسان‌سازی، کمبود داروخانه‌های طرف قرارداد، عدم ارائه خدمات مطلوب از سوی مراکز طرف قرارداد و ناکافی‌بودن سرانه درمان از جمله مشکلات عدیده کارکنان بازنشسته فولاد مازندران است که از سوی فعالان این حوزه، مورد مطالبه‌گری قرار گرفت.

شایان ذکر است  به گفته مدیران کانون‌های شهرستانی مازندران، بازنشستگان فولاد در مازندران به‌عنوان جامعه هدف از خدمات ارائه شده توسط بیمه آتیه‌سازان ناراضی‌اند و در این جلسه خواستار عقد قرارداد با بیمه دیگری شدند.

در زمانی که کارکنان این صنعت در دهه‌های گذشته تحت پوشش وزارت صمت قرار داشت کارکنان فولاد از درمان ویژه و حقوق ویژه برخوردار بودند اما پس از انتقال و تحت پوشش قرار گرفتن در زیرمجموعه وزارت رفاه از این مزایا بی‌بهره مانده‌اند.

درمان فعالان حوزه کارکنان فولاد یک نوع درمان ویژه، خاص و تخصصی بود که امروز این مسئله باید تقویت شود.

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.