کد خبر : 22909
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
110 views

استاندار مازندران در مراسم رژه نیروهای مسلح ساری:

مادامی که تفکر دفاع مقدس حاکم باشد شکست نخواهیم خورد

مادامی که تفکر دفاع مقدس حاکم باشد شکست نخواهیم خورد
استاندار مازندران گفت: امنیت امروز حاصل دفاع مقدس که قله و عزت به شمار می‌رود، است و مادامی که تفکر دفاع مقدس حاکم است، شکست نخواهیم خورد.


به گزارش تیتر شمال؛ یوسف نوری روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در ساری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان این که تمام نظریه پردازان بر این باور بودند که نمی‌توان برابر استکبار جهانی ایستاد، افزود: آنان برای خود اقدام به تمدن سازی کرده بودند.

وی با بیان این که در بلوک شرق سردمداران با برجسته کردن نحله های انسان مدارانه چون کمونیست، دین را افیون توده‌ها می‌دانستند، گفت: در این شرایط حضرت امام راحل به عنوان راهبردی‌ترین فرد در قرن بیستم، به احیا دین پرداخت و دفاع مقدس قله ایستادگی مردم بود.

وی یاد و خاطره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید والامقام استان را گرامی داشت و گفت: دشمن جنگ را شروع کرده بود تا کار ما را تمام کند و امروز در بهترین و بالاترین نقطه قرار داریم.

نوری، به آسیب‌های جدی داخلی بعد از انقلاب و نقش آفرینی های مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: استکبار با توطئه‌های داخلی سعی در نفوذ و تخریب اعتقادات و انقلاب اسلامی مردم ایران داشت، لیکن مردم انقلابی ایران همواره با بصیرت در میدان مبارزه با اسکتبار حاضر بودند، همچنان که مردم آمل در نهضت قیام بر علیه دشمنان درخشیدند.

مقام عالی دولت در استان با بیان این مطلب که امروز انقلاب اسلامی در بالاترین نقطه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با تدبیر و راهبرد حضرت امام و تبعیت یارانش شبکه‌ای از نیروهای دفاع مسلح تشکیل شد که هر یک به وظایف خود عمل می‌کرد، همگرایی بین ارتش و سپاه ایجاد شد و مردم محور اساسی در این شبکه بودند.

وی همچنین افزود: در آغاز جنگ با همبستگی و همگرایی بین نیروهای مسلح و انتظامی و مردمی باعث شد دفاع مقدس و پیروزی شکل بگیرد.

استاندار مازندران به باورهای عمیق دینی مردم و تبدیل آن به الگوی دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح نمود: امروزه این الگو به گفتمان تبدیل شد و جهانیان نظیر مردم یمن، سوریه و عراق از این الگو استفاده می‌کنند.

نوری گفت: اگر بخواهیم در میدان گام برداریم میدان ما دفاع مقدس است.

استاندار، بالندگی و اقتدار نظام را در ایستادگی و پیشرو بودن مطرح کرد و ابراز داشت: امروز در بعد فناوری‌های نظامی و زیرساخت‌ها جزو کشورهای برتر جهان هستیم و در حوزه مدیریت نیز اگر به این الگو توجه کنیم، برنده هستیم.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح در بعد زیرساخت‌ها به خصوص در سدسازی و کشتی‌سازی موفق عمل کرد و با ارائه ابزارها و فناوری‌های نوین نظامی با استفاده از تجارب جنگ امروز پیش قدم و صادر کننده است.

نوری با بیان اینکه در دفاع مقدس سیستمی که توانایی و قابلیت داشت رشد نمود، تاکید کرد: الگوی دفاع مقدس باعث شد شهید طوسی‌ها. شهید بصیرها، شهید کشوری‌ها و شهید حاج قاسم سلیمانی از روستاها برخیزند و در دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس در بعد اجتماعی” همگرایی” و در بعد فردی خودسازی ” و مهمترین آن ولایت مداری ” را خلق کرد، افزود: امروز امنیت ما حاصل از دفاع مقدس است که به ایران و ایرانی عزت داد.

یوسف نوری، استاندار مازندران در پایان با تاکید بر اینکه فرهنگ جهادی باید در مدیریت کشور ترسیم شود، اظهار داشت: مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید بر اساس الگوی دفاع مقدس در رفع حل مشکلات گام برداشت.

استاندار مازندران یادآور شد: با تدبیر حضرت امام راحل و تبعیت یاران و همبستگی بین نیروهای مسلح و انتظامی، سبب توفیق در دفاع مقدس شد.

نوری با اظهار این که الگوی دفاع مقدس امروز در همه جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم میدان را تعریف کنیم، میدان دفاع مقدس است و این قالب انسان‌های کامل را شکل داده است.

وی یادآور شد: امروز در بعد فناوری‌های نظامی و زیرساخت‌ها جزو کشورهای برتر جهان هستیم و در حوزه مدیریت نیز اگر به این الگو توجه کنیم، برنده هستیم.

استاندار مازندران با اظهار این که همه گروه‌های اجتماعی در دوران دفاع مقدس کنار هم بودند، افزود: امنیت امروز حاصل دفاع مقدس که قله و عزت به شمار می‌رود، است و مادامی که تفکر دفاع مقدس حاکم است، شکست نخواهیم خورد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.