کد خبر : 23230
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
106 views

به‌مناسبت دومین کنگره شهدای مازندران انجام شد؛

اجرای ارکستر ملی ایران در ساری

اجرای ارکستر ملی ایران در ساری
به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران ارکستر ملی ایران سمفونی «دیار علویان» در ساری اجرا شد.


به گزارش تیتر شمال؛ اجرای سمفونی «دیار علویان» توسط ارکستر ملی ایران یکی از برنامه‌های پایانی دومین کنگره ملی شهدای مازندران بود که شنبه‌شب در تالار مرکزی ساری با حضور همه اعضای این ارکستر برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در مراسم پایانی دومین کنگره ملّی شهدای استان مازندران تحت عنوان اجرای زنده ارکستر ملی ایران در تالار مرکزی ساری با سلام و درود بر شهدای اخیر جبهه مقاومت، اظهار کرد: ما هر چه داریم از برکت خون شهدای عزیز است.

وی افزود: جا دارد از استاندار مازندران تا مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان در ایام برگزاری دومین کنگره ملّی شهدای استان مازندران نهایت قدردانی را داشته باشم.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: در ۲۱ کمیته تخصصی کنگره تلاش وافری صورت گرفت، حاصل آن را طی روزهای اخیر مشاهده کردید و پایان‌بخش آن به ثمر نشستن سمفونی استان مازندران است.

این مسئول ادامه داد: در تمامی ۲۱ کمیته کنگره نیاز به هماهنگی با بالادستی داشت که از تمامی عزیزان پرتلاش تشکر می‌کنم.

مسلمی گفت: برای اولین‌بار است که گروه خارج از تهران اجرای زنده می‌کند و استان مازندران میزبان سمفونی زنده ارکستر ملی ایران است.

مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در مراسم اجرای زنده ارکستر ملی اعلام کرد: خوشحالیم که در جمع مردم هنردوست مازندران هستم.

اللهیار فومنی افزود: استان مازندران هنرمندان پرآوازه‌ای دارد که نام‌شان در برون‌مرزی هم رسیده است.

مدیرعامل بنیاد رودکی خاطرنشان کرد: ارکستر ملی مهمان استان مازندران است و در ایام دفاع مقدس گروه‌های ارکستر ملی با نواختن و اجرای برنامه، دین خود را ادا کردند.

فومنی اعلام کرد: به پاس جانفشانی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران برای نخستین‌بار اجرایی را هم به زبان فارسی و هم به زبان بومی استان مازندران انجام شد.

گفتنی است، در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز استان مازندران آئین اجرای زنده ارکستر ملي ایران در تالار مرکزی شهرستان ساری با سرپرستی «همایون رحیمیان» و خوانندگی «سید محسن حسینی» و «اکبر رستگار» برگزار شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.