کد خبر : 23560
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
106 views

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد؛

خزر به کام صیادان

خزر به کام صیادان
هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز پنجشنبه دارای موج کوتاه و برای صید و صیادی مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر شمال، هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز پنجشنبه دارای موج کوتاه و برای صید و صیادی مناسب است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا هشت متر بر ثانیه و ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۸ متر برآورد می‌شود.

هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی از امروز پنجشنبه تا پایان هفته جاری، پیش‌بینی کرد که با گرم‌تر شدن هوا در چند روز آینده میانگین دمای هوای مازندران در روز جمعه به ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با استقرار سامانه پایدار جوی از امروز تا چند روز آینده، دمای هوا نیز تا روز جمعه روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما در آخرین روز هفته جاری محسوس تر خواهد بود.

خزر به کام صیادان

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان میدهد که با گرمتر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه در روز جمعه به ۳۲ تا ۳۳، در مناطق غربی از ۲۴ تا ۲۶ به ۲۸ تا ۲۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۱ تا ۲۳، به ۲۶ تا ۲۷درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از عصر روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی، آسمان مازندران ابری و با وزش باد همراه خواهد بود و از شامگاه جمعه نیز بارندگی ابتدا از سمت غرب استان آغاز خواهد شد و روزهای شنبه و یکشنبه نیز علاوه بر بارش باران در مناطق مختلف استان، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این کاهش دما در روز یکشنبه محسوس تر خواهد بود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، با ورود سامانه بارشی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه با چندین درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۲ تا ۲۳، در مناطق غربی از ۲۸ تا ۲۹ به ۲۰ تا ۲۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۶ تا ۲۷ به ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.