کد خبر : 12603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
122 views

در شصت و پنجمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؛

لزوم تسریع در روند پروژه‌های شهری تا موافقت شورا با تغییر ذی‌حساب شهرداری

لزوم تسریع در روند پروژه‌های شهری تا موافقت شورا با تغییر ذی‌حساب شهرداری
شصت و پنجمین جلسه شورای شهر ساری در حالی امروز با حضور شهردار ساری برگزار شد که اعضای شورا مطالبات متعددی را در ماه‌های باقیمانده از شهرداری ساری خواستار شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری از ساعت 13 امروز سه شنبه 2 خرداد 1402 در تالار جلسات شورا به صورت علنی و با حضور محمدحسین قبادی شهردار ساری برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در آغاز این جلسه و در نطق پیش از دستور کار جلسه شصت‌وپنجم، با گرامیداشت سوم خردادماه سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت خوبی برای درس‌آموزی از سیره اهل بیت علیه السلام است.

وی افزود: ۲۰ ماه از فعالیت ششمین دوره شورای شهر ساری می‌گذرد که مشکلات فراوانی پیش روی اعضا قرار داشت و با دغدغه‌مندی خوشبختانه عملکرد رضایت‌بخشی حاصل شده است و امروز به نتیجه برخی از پروژه‌های شهری امیدوار هستیم.

رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۲۵۰ مصوبه در جلسات به ثبت رسید و نمود خروجی مصوبات شورا به عملکرد شهرداری بستگی دارد.

این مسئول ادامه داد: حجم نیرو در شهرداری باید حفظ شوند و نیروها نیز در خلق موفقیت و انجام امور، کوشا باشند.

علی عاشقان دیگر عضو شورای شهر ساری نیز در این جلسه گفت: تمام اعضای شورای شهر در تلاش برای تحقق شهر ایده‌آل هستند و از شهردار انتظار اتمام و تسریع پروژه توشه انبار و آسفالت معابر طی سال‌جاری را داریم.

سبحان بخشی نیز در سخنان قبل از قرائت دستور کار جلسه، خطاب به شهردار ساری به بیان چند تذکر پرداخت و گفت: نگرانی ما اجرای یک یا چند پروژه شهری است تا مردم تغییر را در قبال پرداخت عوارض به شهرداری به طور ملموس حس کنند.

وی افزود: متاسفانه بعد از سه ماه از حضور شهردار جدید شاهد اتفاقات خاصی در حوزه پروژه‌های شهری ندیدیم و قطعا اگر ظرف سه ماه پس از تاریخ صدور حکم شما، تحرکی در این بخش نبینیم بنده استیضاح را دنبال خواهم کرد.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: دیگر بیان انضباط پرداخت در بدهی و یا حقوق و نیز جمع آوری پسماند برای شورا جذابیتی ندارد.

شهرام ایرجی نیز در این جلسه گفت: سازمانهای شهرداری باید منبع درآمد باشند اما سازمان‌ها به آن درآمد مطلوب دست پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: توجه به مناطق الحاقی، لکه‌گیری و آسفالت، نارنجستان، پارک شهید نوبخت، حساسیت در پرداخت اضافه‌کاری و پاداش، وام بانک شهر و هزینه کرد مبلغ واریزی ۴ میلیاردی فروش مغازه‌های بازار ملامجدالدین در پروژه انبار توشه از جمله اموری است که از شما تقاضای توجه ویژه داریم.

سیدحسین یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری نیز در این جلسه گفت: متاسفانه از مراسمات متعدد شهر، اطلاعی از سوی شهرداری به شورا ارائه نمی‌شود.

وی افزود: برگزاری جشن بهار نارنج حدود ۱۵۰ میلیون تومان آورده برای شهرداری ساری داشت اما شاهد برخی ناملایمات از سوی شهرداری بودیم.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد در لیست تبدیل وضعیت شهرداری ساری، دخل و تصرف صورت گرفته است و جدا از اینکه تعداد نیروها کاهش یافته، در خود برگزاری آزمون نیز شبهاتی مطرح است.

سیدرحمان میرشجاعی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز عنوان کرد: در خصوص عدم اجرای پروژه‌های شهری باید دید آیا شهردار، بال پرواز دارد یا خیر.

وی افزود: بنظر می‌رسد برخی از مدیران شهری در پی تاخیر در تصمیم تودیع یا معارفه، دچار کاهش انگیزه شده‌اند لذا شهردار در کمترین زمان ممکن تثبیت یا تغییر را انجام دهند تا تکلیف روشن شود.

این عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: توقع داریم با حضور در پایتخت بدنبال جذب اعتبارات ملی باشند.

سیدحسن احمدی سقندکلایی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز متذکر شد: قانون بیمه کارگران ساختمانی و عوارض ۱۵ درصدی سبب بروز دردسرهایی شده است که در پی افزایش حق بیمه، سقوط مسکن را بدنبال خواهد داشت؛ لذا شهرداری باید این امر را از نمایندگان مجلس پیگیری کنیم.

سیدافشین راسخ دیگر عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: شفافیت در مسیر پرداخت حقوق و مزایا بسیار مهم است تا فعالیت پرسنل دیده شود.

وی افزود: مسیر حرکت شهرداری باید مشخص شود تا بتوان بدرستی عملکرد شهرداری را قضاوت و بررسی کرد.

سیدذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز گفت: پرداخت منظم حقوق روزنه امید را در دل پرسنل شهرداری ایجاد کرد که نقش موثری در کارآیی نیروها دارد.

وی با انتقاد از عدم ثبت ورود و خروج توسط برخی از پرسنل شهرداری، افزود: مسئول باید ۲۴ ساعت پای کار باشد و فردی که مسئولیت می‌گیرد باید مسئولانه عمل کند.
شریفی گفت: یک قطعه زمین دوهکتاری در ساحل ساری که در سال ۹۲ به مدت ۱۰ سال در اجاره بسیج سازندگی بود به پایان رسید که شنیده می‌شود برخی از نفرات آن را بنام خود سند زده‌اند و از شما درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

موافقت شورا با تغییر ذی حساب شهرداری ساری/رضایی جایگزین یوسف‌نژاد می‌شود

سیدحسن احمدی سقندکلایی منشی اول شورای شهر ساری گفت: دستور کار نخست جلسه به طرح نامه شهرداری ساری در خصوص جابجایی مسئول ذیحساب شهرداری باز می‌گردد.

وی افزود: شهردار ساری بنا دارد تا آقای رضایی فرح‌آبادی را جایگزین یوسف‌نژاد مسئول ذی حساب فعلی شهرداری کند که بدین منظور طی نامه‌ای درخواست خود را به شورا اعلام کرده است.

در نهایت اکثریت شورا با این پیشنهاد شهردار موافقت کردند.

دستور کار دیگر جلسه به تعیین تکلیف در خصوص تغییر زمان تنفس سرمایه‌گذار ترامپولین انتهای پارک بوستان و توقف پروژه در ایام کرونا باز می‌گشت که شورا با شنیدن نظرات موافق و مخالف مطروحه در جلسه و با در نظر گرفتن پیشرفت پروژه در نهایت با استمهال ۴ ساله ( یک‌سال تنفس و ۳ سال بهره‌برداری ) به سرمایه‌گذار با شرط واگذاری مالکیت ابنیه به شهرداری و اجاره به قیمت کارشناسی روز، موافقت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.