کد خبر : 8899
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
127 views

نماینده ولی‌ فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه ساری:

روی مواضع انقلابی محکم ایستاده‌ایم/اشتغال متناسب با نخبگان مورد توجه قرار گیرد

روی مواضع انقلابی محکم ایستاده‌ایم/اشتغال متناسب با نخبگان مورد توجه قرار گیرد
نماینده ولی‌ فقیه در مازندران به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره کرد و گفت: اشتغال متناسب با نخبگان باید مورد توجه قرار گیرد و نباید از این افراد نخبه غافل شد و علاوه براین نخبگان بایدظرفیت شخصی را به ظرفیت ملی تبدیل کنند.


به گزارش تیترشمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان با تاکید بر توجه به فضایل قرآن کریم و توجه به نقش والدین در تربیت فرزندان، یادآور شد: اینها مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی لائینی هشدار داد: متاسفانه برخی افراد ناهل، سگ و حیوانات و یا ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی را رفیق خود می‌کنند درحالی‌که رفاقت در محیط خانواده حساب‌شده باشد.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی و رفاقت در سایه قرآن کریم، گفت: نجات و رستگاری انسان در پرتو تقوا است.

امام جمعه ساری بیان کرد: مازندران قطب کشاورزی است و باید در تولید و صادرات این محصولات حرف اول را بزند.

وی با تاکید براین که محصولات کشاورزی استان باید ارزی آوری داشته باشد، تولید ۲.۵ میلیون تن مرکبات را ظرفیت خوبی برای صادرات دانست و گفت: این درحالی که میزان صادرات به دلیل نبود صنایع تبدیلی پایین است.

نماینده ولی‌ فقیه در مازندران گرانی نهاده‌های دامی و کشاورزی را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: پروژه‌های آبی استان نظیر سد زارم رود و گلورد باید تکمیل شود و نیازمند حمایت مسئولان ملی و تخصیص اعتبار است.

محمدی لائینی بلاتکلیفی در زمینه قیمت پرنج و ارقام پرمحصول را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: قیمت مرکبات و نارنگی نیز برای کشاورزان و باغداران به صرفه نیست و بازار با زمینه سازی صادرات به نفع کشاورز و تولیدکننده تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، این استان را قطب و پیشانی کشاورزی دانست و عنوان کرد: این ظرفیت و زمینه در کشور بی‌نظیر است، ظرفیت تولید ثروت و ارزآوری نیز وجود دارد، مازندران در حوزه تولید محصولات باغی همچون مرکبات در طول سال ۲/۵ میلیون تن تولید دارد، ظرفیت خوبی در صادرات هم داریم اما عملا صادرات وجود ندارد و اگر هم باشد ضعیف است، از آن طرف نارنگی و مرکبات روی دست باغدار می‌ماند، حلقه اتصالی برای رساندن این تولیدات به مشتری در سطح دنیا وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به وجود بلاتکلیفی در حوزه برنج به‌خصوص برنج پرمحصول که مایه ناخرسندی کشاورز شده است، خاطرنشان کرد: یک مقداری هم مطالبات کشاورزان در رابطه با تنظیم بازار وجود دارد که امیدواریم زودتر پرداخت شود، ما در حوزه استفاده از صنایع تبدیلی بسیار ضعیف عمل کرده و در حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی، سوخت کشاورزان که اختصاص به این دولت ندارد و از قبل وجود داشته است مشکلاتی وجود دارد، در بخش الگوی کشاورزی و کشت میتوان به کاشت برنج با مصرف بهینه توجه شود که در حال حاضر توسط برخی از کشاورزان انجام می‌شود.

امام جمعه ساری به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره و اضافه کرد: اشتغال متناسب با نخبگان باید مورد توجه قرار گیرد و نباید از این افراد نخبه غافل شد و علاوه براین نخبگان بایدظرفیت شخصی را به ظرفیت ملی تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران شاخص حل مسئله و مشکل باید سبب ارتقا باشد، به دو شاخص و نظام تحلیلی از جمله رویکرد غرب گرایانه اشاره و اضافه کرد: نظام تحلیلی دیگر آن است که باید روی پای خود بایستیم و روی مواضع انقلاب ایستادگی کنیم.

امام جمعه ساری گفت: این آشوب‌ها، اغتشاش‌ها و کارشکنی‌ها پشت مرز‌های ایران مثل اقلیم کردستان و جاهای دیگر و ناامنی کردن و بکارگیری مزدوران برای حوزه امنیت کشور برای این است ایران اسلامی را از درون تحت فشار قرار دهند و ناچار و تسلیم نظام تحلیلی غرب‌گرایانه کنند اما ما خیال استکبار و طرفداران چنین تفکر را راحت کرده و اعلام می‌کنیم ایران دیگر به دامن استکبار برنمی‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.