کد خبر : 9819
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
66 views

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

جذب ۳۵ دانشجوی خارجی علوم پزشکی در مازندران/مقوله آموزش مغفول مانده است

جذب ۳۵ دانشجوی خارجی علوم پزشکی در مازندران/مقوله آموزش مغفول مانده است
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جذب ۳۵ دانشجوی خارجی سال جاری در رشته های مختلف در استان خبر داد و گفت: حوزه آموزشی علیرغم نقش و اثرات موثر، عمدتا در مجموعه های کشور از دیدها پنهان است.


به گزارش تیتر شمال؛ عالیه زمانی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه در ارتقای سلامت و با بیان اینکه به رغم نقش مؤثری و ماندگار و قوی علمی حوزه آموزشی در تعالی جامعه اظهار داشت: رسانه در حوزه آموزش و ارتقای سلامت نقش مهم و اثرگذاری دارد.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر استان مازندران به عنوان دبیرخانه کلان منطقه یک  کشور متشکل از استان های سمنان، شاهرود، گلستان، گیلان و مازندران در حال فعالیت است و بخشی از وزارت بهداشت به آن تفویض شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار دانشجویان را هشت هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد و گفت: دوسوم دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکترای عمومی هستند.

وی تعداد اعضای هیبت علمی را ۵۵۰ نفر بیان کرد و گفت: پنج مرکز آموزشی درمانی مصوب در استان وجود دارد و هفت مرکز آموزشی درمانی غیر مصوب نیز فعال است.

زمانی یادآور شد: ۱۲ دانشکده و ۱۲۱ رشته در دانشگاه وجود دارد و ۳۵ دانشجوی خارجی نیز امسال در رشته کارشناسی پزشکی پذیرش شدند که از کشورهای عراق، افغانستان، هند، پاکستان و غیره است.

زمانی با اظهار اینکه قرارگاه جوانی جمعیت در استان راه اندازی شده است, گفت: دوره فوق تخصصی نازایی در سال تحصیلی آینده در استان برپا می‌شود.

زمانی ادامه داد همچنین در چند رشته از جمله بینایی سنجی از مهرماه سال آینده دانشجو جذب می‌شود.

معاون آموزش علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه در شهرهای شمالی کشور باید توزیع نیروی انسانی ساماندهی شود، اصلاح تعرفه‌ها را لازم دانست و گفت: در توزیع نیروها نیازمند ساماندهی هستیم.

زمانی در بخش پایانی مهمترین چالش این معاونت را مغفول ماندن امر آموزش دانست و گفت: حوزه آموزشی علیرغم نقش و اثرات موثر، عمدتا در مجموعه های کشور از دیدها پنهان است و این امر، نقدی است که به این حوزه، وارد است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.