کد خبر : 9834
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
92 views

13 هکتار از اراضی جنگلی طعمه حریق شد؛

اعزام بالگرد برای مهار حریق در جنگل‌های شرق مازندران

اعزام بالگرد برای مهار حریق در جنگل‌های شرق مازندران
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به ایجاد حریق در مناطق جنگلی شرق مازندران و با توجه به آتش سوزی در ۱۰ هکتار از جنگل های گلوگاه و ۳ هکتار از اراضی کوهستانی هزارجریب نکا یک فروند بالگرد برای اطفای حریق به منطقه هزارجریب نکا اعزام شد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع حریق در شرق استان از اعزام یک فروند بالگرد وآبگیری از سد گلورد برای مهار حریق جنگل منطقه لایی نکا خبر داد و افزود: حدود سه هکتار از اراضی جنگلی منطقه لایی نکا درگیر آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اطفا در سطح ۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه توسکاچشمه گلوگاه با بکارگیری ۱۰۰ نفر از نیروی‌های امدادی در دست انجام است، افزود: با توجه به وقوع حریق در سطح عرصه‌های استان، یک فروند بالگرد برای اطفا اعزام شده است.

وی گفت: عملیات مهار و کنترل توسط نیروهای یگان حفاظت، بسیج مردمی، شوراها و غیره در دست اقدام است و تلاش می‌کنیم با امداد هوایی در اولین فرصت حریق را مهار کنیم.

محمدی افزود: عملیات مهار و کنترل توسط نیروهای یگان‌حفاظت و نیروهای مردمی و شوراها در حال انجام است و اطفای حریق هوایی انجام شد.

طبق اعلام یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی توسکا چشمه گلوگاه و دراسله نکا از بامداد امروز چهارشنبه آغاز شده بود که با حضور به موقع و تلاش حدود ۱۷ساعته نیروها اکنون آتش اطفا شده است.

هنوز برآوردی از وسعت آتش سوزی و خسارت به درختان نشده است و کارشناسان فردا با حضور در محل آتش این مقوله را بررسی و اعلام خواهند کرد.

از حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت مازندران حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی جنگل و مرتع است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه‌ها را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.