کد خبر : 10818
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
151 views

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس به تصویب رسید/تعیین تکلیف نیروهای شرکتی انتظار به حق مردم از مجلسی‌ها

طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس به تصویب رسید/تعیین تکلیف نیروهای شرکتی انتظار به حق مردم از مجلسی‌ها
نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به وعده مجلس یازدهم برای تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تلاش دو ساله کمیسیون اجتماعی، به تصویب رسید.


به گزارش تیترشمال؛ علی بابایی کارنامی با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح ساماندهی کارکنان دولت در کشور و با تاکید بر حمایت های لازم از سوی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، اظهار کرد: مجلس یازدهم بنا به ضرورت اهمیت طرح ساماندهی کارکنان دولت اعم از نیروهای پیمانی، قرارداد کار معین و به ویژه ساماندهی نیروهای شرکتی  و حجمی دستگاه های اجرائی و با توجه به اهمیت حذف شرکت های واسطه ای، امروز طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد.

وی در ادامه با انتقاد از عادلانه نبودن نظام پرداخت حقوق و دستمزد در دستگاه های اجرائی، افزود: متاسفانه برخی از شرکت های واسطه ای و خدماتی، نسبت به تعهدات  خود مبنی بر واریز حقوق و دستمزد نیروهای حجمی و شرکتی طرف قرارداد، کوتاهی می کنند که این امر مورد گلایه مکرر بسیاری از نیروهای زحمتکش و خدوم دستگاه های اجرایی می شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با 173 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه با جزئیات این طرح موافقت کرده و نحوه استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را مشخص کردند.

نماینده مردم ساری ومیاندورود ادامه داد: در آینده این طرح برای اجرا و ساماندهی هر چه بهتر کارکنان دستگاه های اجرایی پس از تایید نهایی شورای نگهبان، جهت اجرای طرح به دولت محترم ابلاغ خواهد شد.

بابایی کارنامی عنوان کرد:  توقع به حق مردم از مجلس، تعیین تکلیف وضعیت استخدام‌ها بوده و لذا مجلس در همین راستا نسبت به تعیین تکلیف  وضعیت کارکنان شرکتی، قراردادی و پیمانی اقدام و این طرح را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.