کد خبر : 18745
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
120 views

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

وجود ۵۰ هزار خودرو و موتورسیکلت تعیین تکلیف نشده در پارکینگ‌های انتظامی مازندران

وجود ۵۰ هزار خودرو و موتورسیکلت تعیین تکلیف نشده در پارکینگ‌های انتظامی مازندران
فرمانده انتظامی مازندران گفت: امسال حدود ۲ هزار دستگاه خودرو و ۱۰ هزار موتور سیکلت موجود در پارکینگ‌های انتظامی، تعیین تکلیف شدند که یک‌پنجم آمار کلی است.


به گزارش تیترشمال؛ «سردار حسن مفخمی شهرستانی» فرمانده انتظامی مازندران در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خدماتی که توسط پلیس به مردم مازندران طی سال‌جاری ارائه شد شامل خدمات عملیاتی نظیر پلیس ۱۱۰ است که با ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار تماس رشد ۲ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: در حوزه سرقت در سال‌جاری مهم‌ترین بخش سرقت منزل بود که بیشترین و مهم‌ترین مسئله به سرقت افراد از استان‌های ديگر و به ویژه سرقت طلاجات از منازل باز می‌گشت که با ورود به موقع این سارقین در حرکت دستگیر و نوار امنیتی محکمی ایجاد شد و هم اکنون ۲۹ درصد کاهش سرقت منازل را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: اخیرا نیز یک باند سارقین حرکتی که از شرق استان جهت سرقت وارد مازندران شده بودند در یکی از شهرهای شرق استان، منهدم شدند.

رئیس پلیس مازندران، ادامه داد: در سرقت خودرو هم اکنون شاهد کاهش ۹ درصدی، هستیم که بیشترین سرقت‌ها به خودروهای مدل پایین باز می‌گردد.

مفخمی شهرستانی، بیان کرد: امسال در حوزه سرقت مغازه‌ها شاهد کاهش ۳۰ درصدی مغازه‌ها، بودیم.

وی عنوان کرد: پلیس مازندران در سال‌جاری در سرقت‌های دارای الویت نظیر منازل، خودرو، موتور سیکلت، احشام و قطعات خودرو بالغ بر ۱۸ هزار و ۴۰۰ سارق دستگیر کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: امسال از تعداد سرقت‌های انجام شده تعداد یک‌هزار و ۸۸۱ نفر مال باخته به مال خود رسیدند که یک رشد ۳۶ درصدی را در کشف داشتیم.

رئیس پلیس مازندران، افزود: تعداد خودروهایی که وارد استان شدند در اقدامات پیشگیرانه بالغ بر ۴۴۷ دستگاه انواع خودرو بوده است.

مفخمی شهرستانی تاکید کرد: علیرغم اینکه ۱۶ درصد وقوع قتل را داشتیم اما ۱۰۰ درصد کشف و دستگیری قاتلان را داشتیم.

وی اعلام کرد: استان مازندران یک استان مسافرتی است که تقریبا در تمامی سال درگیر ترددهای پرتراکم جاده‌ای هستین که امسال بالغ بر ۵۸۶ میلیون تردد در استان به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی مازندران، ادامه داد: امسال ۲ درصد کاهش متوفیان تصادفات بیرون شهری را داشتیم که امسال ۴۲۱ جان‌باخته تصادفات را داشتیم.

رئیس پلیس مازندران، اذعان کرد: امسال ۶۰ درصد اعمال قانون در حوزه بیرون شهر را داشتیم و در ایام تعطیلات نیز هیچ تعارفی با متخلفان خواهیم داشت و میزان توقیف از یک ساعت تا اتمام تعطیلات را خواهد بود.

مفخمی شهرستانی گفت: کاهش فوتی‌های درون شهری و افزایش ۲ درصدی مجروحان درون شهری را در سال‌جاری شاهد بودیم.

وی افزود: امسال حدود ۲ هزار دستگاه خودرو و ۱۰ هزار موتور سیکلت موجود در پارکینگ‌های انتظامی، تعیین تکلیف شدند که یک‌پنجم آمار کلی است.

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد: مجموع اعمال قانون امسال، ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار مورد بوده است که رشد ۲۰ درصدی داشته است.

رئیس پلیس مازندران با اشاره به کشف ۳ تن و ۵۲۵ کیلوگرم مواد مخدر در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس مازندران امنیت مردم است که در این راستا یک خودرو سمند حامل ۱۰۰ کیلو موادمخدر از جنوب کشور در حال عبور از استان بود که در تعقیب و گریز صورت گرفته در شهرستان نکا دستگیر شدند.

مفخمی شهرستانی گفت: در سال‌جاری مجموعا ۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر دستگیر شدند که ۶ هزار و ۳۰۰ خرده فروش در این دستگیر‌ها بازداشت شدند.

وی افزود: ۵۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال‌جاری منهدم شد.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه سایبر شاهد افزایش ۷ درصدی جرایم هستیم که امسال تنها در حوزه برداشت از حساب شاهد افزایش ۶۲ درصدی بودیم.

رئیس پلیس مازندران از دستگیری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه جرایم سایبری خبر داد و گفت: در این بخش یک رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشتیم.

مفخمی شهرستانی تاکید کرد: یکی از اراذل غرب استان که دارای سوابق کیفری متعدد، گذراندن چندین سال حبس، دارای نوچه‌های فراوان و با دو فقره قتل بود در عملیاتی هوشمندانه در دفاعی متقابلانه کشته شد و ما هیچ تعارفی در برخورد با مخلان امنیت مردم نداریم.

وی در ادامه از نظارت جدی پلیس از فعالیت صنوف در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اماکن عمومی که به لحاظ قانونی در ماه رمضان مجاز به فعالیت هستند می‌بایست کلیه شئونات اسلامی را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۱۵ درصدی پلمب واحدهای صنفی در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال از ۷۴ هزار واحد صنفی بازدید میدانی بعمل آمد.

رئیس پلیس مازندران، از ارزش ریالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی پرونده‌های اقتصادی تشکیل شده در سال‌جاری همراه با افزایش ۱۰ درصدی دستگیرشدگان خبر داد.

وی خطاب به مشمولان فراری مازندرانی گفت: هر مشمول فراری که داوطلبانه اقدام به معرفی خود کند دوره آموزشی و خدمت خود را در استان مازندران خواهد گذراند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.