کد خبر : 11070
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
119 views

استاندار مازندران:

به هیچ عنوان کم‌کاری در نظارت بر بازار از سوی برخی مسوولان را نمی پذیریم/با گران‌فروشان قاطعانه برخورد شود

به هیچ عنوان کم‌کاری در نظارت بر بازار از سوی برخی مسوولان را نمی پذیریم/با گران‌فروشان قاطعانه برخورد شود
استاندار مازندران با بیان اینکه ه هیچ عنوان کم کاری در نظارت بر بازار عرضه و تقاضا و تامین اقلام اساسی در استان از سوی برخی مسوولان را نمی پذیریم؛ گفت: در صورت هرگونه تخلف گرانفروشی با اصناف متخلف باجدیت برخورد شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در نشست تنظیم بازار مازندران در ساری افزود: در نوروز سال آینده با توجه به لغو محدودیت های کرونایی پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰ میلیون گردشگر به استان سفر کنند که باید از هم اکنون زیرساخت های لازم برای تامین اقلام غذایی فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: ذخیره و توزیع عادلانه کالاهای اساسی با جدیت از سوی مسوولان در دستور کار قرار گیرد و فروش گوشت مرغ و گوشت قرمز تنها معطوف به چند فروشگاه زنجیره ای نباشد و در مناطق روستایی هم این اقلام غذایی توزیع شود.

استاندار مازندران ادامه داد: ناوگان سوخت‌رسانی برای توزیع سوخت وسایل نقلیه افزایش یابد و در صورت کمبود بنزین و گازوئیل در کمترین زمان ممکن برای مدیریت و رفع چالش به استانداری گزارش لازم انجام شود.

حسینی پور اضافه کرد: حتی بخشی از سهمیه سوخت تهران باتوجه به حضور هموطنان پایتخت نشین در شمال کشور باید به مازندران اختصاص یابد و مسوولان در استان پیگیر این موضوع باشند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: در بحث توزیع گوشت مرغ منجمد به نظر می رسد مشکلاتی در استان وجود داشته باشد که رئیس سازمان جهاد کشاورزی به صورت روزانه و میدانی تحولات بازار استان را رصد و با شناسایی مشکلات احتمالی برای رفع چالش اقدام کند.

وی گفت: بازرسی ها از بازار عرضه و تقاضای استان باجدیت دنبال شود و در صورت هرگونه تخلف گرانفروشی با اصناف متخلف باجدیت برخورد شود.

حسینی پور اضافه کرد: حداکثر ظرفیت بازرسی ها در قالب بسیج اصناف برای مقابله با گرانفروشی در استان پای کار بیایند و از امروز کنترل بر بازار ویژه تر دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان کم کاری در نظارت بر بازار عرضه و تقاضا و تامین اقلام اساسی در استان از سوی برخی مسوولان را نمی پذیریم و هنر مدیران آن است که باجدیت برای مقابله با گرانفروشی اقدام کنند.

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: برای برپایی بازارچه های صنایع دستی از هم اکنون تمامی شهرستان ها پای کار باشند تا علاوه بر درآمدزایی برای فروشندگان، محصولات سنتی هنرمندان این دیار به گردشگران فروخته شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: تامین گوشت مرغ هم باید در استان به فراوانی باشد و حتی اگر ترافیک به خاطر شلوغی جاده ها وجود دارد باید توزیع اقلام اساسی در در اواخر شب و بامداد انجام شود.

حسینی پور اضافه کرد: جایگاه این جلسات زمانی است که نظارت بر بازار عرضه و تقاضا و توزیع اقلام برای مردم قابل لمس باشد و مشکلات مصرف کنندگان به حداقل و ریشه کن شود.

وی افزود: هرکسی که توانی دارد باید برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود چراکه باید با شرایط مطلوب و با کیفیت ممتاز بازار عرضه و تقاضا مدیریت شود.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: نظارت بر خبازی استان برای توزیع نان در سراسر استان باجدیت دنبال شود و کشیک های نوروزی در این بخش باجدیت کار خود را انجام دهند.

استاندار مازندران گفت: تمامی اقلام اساسی مختص تنظیم بازار باید با نرخ مصوب در تمامی نقاط استان عرضه شود و فرمانداران گزارش روز قیمت اقلام اساسی را به استانداری اعلام کنند.

گفتنی است در استان مازندران ۴۵۰ هزار واحد صنفی فعال است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.