کد خبر : 11074
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
113 views

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

کمبودی در تامین اقلام اساسی بازار نداریم/لزوم پایش خبازی‌ها برای پیشگیری از تشکیل صف‌های طولانی

کمبودی در تامین اقلام اساسی بازار نداریم/لزوم پایش خبازی‌ها برای پیشگیری از تشکیل صف‌های طولانی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال وظایف سنگین‌تری نسبت به تامین برخی کالاها داریم و نگذاریم کمبودی در بازار شاهد باشیم.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان، اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان را در پیش داریم مسافران زیادی به مازندران سفر می کنند و از هم اکنون باید در تهیه و تدارک ایام نوروز و ماه رمضان شهروندان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی نیمه شعبان، مسافران زیادی وارد استان می شوند و باید زمینه برای تامین کالاهای اساسی در سراسر استان فراهم باشد، افزود: همه مدیران حاضر در قرارگاه باید وظایف خود را بطور دقیق و کامل انجام دهند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: امسال وظایف سنگین‌تری نسبت به تامین برخی کالاها داریم و نگذاریم کمبودی در بازار شاهد باشیم.

عنایتی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی شخصا وضعیت بازار و کالاهای ذخیره شده را رصد و پیگیری می‌کند و لازم است همه مدیران اشراف کامل بر بازار داشته باشند و آمار و اطلاعات دقیق و کامل از اقلام و کالاها داشته باشند.

وی ادامه داد: بنا داریم در هر شهر، نمایشگاهی از اقلام و کالاهای اساسی دایر شود و مردم با قیمت مناسب کالاها را تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه ۲۵۰ تن پرتقال فراهم شده و از ۲۰ اسفند در استان توزیع می‌شود؛ اعلام کرد: با توجه به قیمت سیب در بازار، تعاون روستایی باید به صورت جدی وارد عمل شود و سیب و پرتقال شب عید تامین و با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.

عنایتی مطرح کرد: پیگیری شود گوشت منجمد به اندازه کافی وارد استان شود و گوشت گرم هم وارد استان شود تا گوشت مورد نیاز شهروندان تامین شود.

وی با بیان اینکه بازرسی و نظارت باید با قوت در دستورکار مدیران قرار گیرد و نظارت ها در بازار به درستی انجام شود؛ خواستار رصد و پایش نانوایی‌های استان شد تا شاهد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها نباشیم و آرد مناطق پرجمعیت را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران از شرایط حساسی در کشور برخوردار است و باید از آمادگی بالایی در تنظیم و کنترل بازار برخوردار باشیم؛ گفت: سردخانه‌ای باید در غرب مازندران تدارک دیده شود تا مرغ‌ها در این سردخانه‌ها ذخیره شود و شهروندان غرب استان مشکلی در تامین آن نداشته باشند.

روزانه ۴۰۰ تن مرغ در مازندران توزیع می‌شود 
سید محمد جعفری معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در مازندران و ۲۰۰ تن در تهران توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دیروز ۴۰۰ تن مرغ در بازار مازندران توزیع کردیم تا کمبودی نداشته باشیم؛ افزود: خروج مرغ از استان بجز برای میادین تهران ممنوع شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرشنان کرد: حدود ۷۰۰ تن شکر سهمیه استان است که توزیع آن در سراسر استان و فروشگاه‌ها در حال انجام است‌.

جعفری تاکید کرد: هرکجا گزارشی از فروش مرغ با قیمت بالا اعلام شد، فورا پیگیری شود و با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

وی متذکر شد: علاوه بر مرغ منجمد، مرغ گرم هم در بازار وجود دارد و کمبودی در توزیع وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.