کد خبر : 15048
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۸
164 views

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ ساری:

قیمت مرغ در مازندران به پایین‌تر از نرخ مصوب رسید/بازگشت آرامش به بازار

قیمت مرغ در مازندران به پایین‌تر از نرخ مصوب رسید/بازگشت آرامش به بازار
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ ساری با بیان اینکه در شرایط کنونی قیمت مرغ و جوجه در بازار به پایین‌تر از مرغ مصوب رسیده است؛ گفت:فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف و با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ، با بیان اینکه افزایش حجم تولید موجب برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار شده است؛ اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون بازار مرغ در آرامش به سر می‌برد و مشکلی در تامین و توزیع مرغ مورد نیاز بازار نداریم.

وی افزود: در شرایط کنونی قیمت مرغ و جوجه در بازار به پایین‌تر از مرغ مصوب رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ ساری، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو مرغ در بازار استان بین ۷۵ تا ۷۸ هزار تومان است.

این مسئول صنفی در خصوص چرایی قیمت بالای مرغ ساوانا در بازار گفت:  قیمت بالاتر از نرخ مصوب مرغ با برند ساوانا به دلیل درجه بندی کیفی این کارخانه و  تخلیه کامل شکم مرغ  است که دارای مجوز قانونی است.

هاشمی اعلام کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ نیز در بازار استان، ۱۱۵ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف و با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی می‌شود.

عطاءالله حسن‌زاده مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران نیز درباره وضعیت بازار مرغ  اظهار کرد: وقتی حجم تولید افزایش یابد متعاقبا عرضه و تقاضا متعادل و بازار تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی بالای ۱۲۰ میلیون قطعه در کشور و جوجه‌ریزی بالای ۱۴ میلیون قطعه در استان مازندران، گفت: میانگین مصرف استان و کشور مشخص است و در این صورت به تعادل می‌رسیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، با هشدار اینکه امروز به نقطه‌ای رسیدیم که قیمت مرغ از قیمت مصوب پایین‌تر است، تصریح کرد: پیشنهاد دادیم پشتیبانی با قیمت هزینه تمام شده هر کیلو مرغ درب مرغداری وارد بازار شود تا تولید پایدار بماند در این صورت می‌توان گفت چالش‌های بازار مرغ را نخواهیم داشت‌.

این مسئول، متذکر شد: موضوع مهم اینکه کیفیت و هم تامین نهاده جز دغدغه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.