کد خبر : 11132
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
91 views

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

افزایش تولید و صادرات با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

افزایش تولید و صادرات با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به افزایش ظرفیت تولید و صادرات اقدام شود.

به گزارش تیترشمال؛ با استقبال سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار، نوبخت، فرماندار مرکز استان و باقری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای انجام سفری دو روزه در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه به استان مازندران وارد ساری شد.

سیدصولت مرتضوی عصر امروز در جلسه شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری اظهار کرد: هنر مدیریت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش تولید است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئله دانش‌بنیان در سال‌های اخیر محور بیانات رهبری است و باید در اولویت قرار گیرد.

مرتضوی ادامه داد: افزایش تولید از مؤلفه‌های تولید و بهره‌وری است.

وی با اعلام اینکه ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی مزیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: در بخش تولید محصولات دانش‌بنیان استراتژیک درمانی توفیقات مهمی را کسب کردیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: ایران در حوزه دارو و درمانی حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه آنتی‌بیوتیک در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: مازاد تولید محصولات شرکت، باید صادرات شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مشکلات ارزی ما در حال رفع شدن است، گفت: ایران توانسته با کمک جوانان و نیروی انسانی کارآمد قله‌های ترقی و مسیر پیشرفت را طی کند.

مرتضوی بر لزوم استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات مختلف تاکید کرد و افزود: افزایش تولید و بهره وری، اشتغالزایی بالا و کسب درآمد از مزیت های محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان است‌.

وی با اشاره وظایف متعدد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای فراهم کردن بستر رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بنا است ظرفیت تولید کارخانه آنتی‌بیوتیک سازی ساری به هزار تن برسد، ادامه داد: مزیت های فراوان صادرات دارو باید مورد توجه قرار گیرد.

موتضوی با بیان اینکه قرار شد طرح جدید توسعه کارخانه آنتی‌بیوتیک سازی تهیه و پس از تائید استانداری در وزارت تعاون بررسی شود، گفت: باید با استفاده از شرکت های دانش بنیان نسبت به افزایش ظرفیت تولید و صادرات اقدام شود.

سیداحمدموسوی مدیر عامل شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: ۶۰ درصد آنتی‌بیوتیک کشور در این شرکت تولید می‌شود و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ جز بهترین ‌ا باشیم.

وی از افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید در این شرکت خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۲۳ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۱۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ این شرکت جز دانش بنیان صنعتی شناخته شده است، تصریح کرد: تا پایان امسال چهار داروی جدید تولید و روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.