کد خبر : 11576
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
70 views

ضرورت رفع نواقص تالار مرکزی ساری

ضرورت رفع نواقص تالار مرکزی ساری
تالار مرکزی ساری که پس از گذشت حدود ۱۵ سال در هفته دولت سال گذشته باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد نواقصی دارد که رفع آن می‌تواند به رشد هنر و رفع نیازهای زیرساختی هنرمندان کمک شایانی کند.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران که با عنوان تالار مرکزی ساری شناخته شده، پس از سال‌ها انتظار با عزم دولت سیزدهم باردیگر در گام اجرایی قرار گرفت به طوری که تا قبل از روی کارآمدن این دولت مردمی در بخش ابنیه این طرح تنها حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این رقم اکنون به ۱۰۰ درصد رسید.

این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود. تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات به روزو حرفه‌ای اجرا به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مازندران افزوده شد.

برای تکمیل این مجتمع که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مجموعه اکنون علاوه بر این، سه سالن دارای فضاهای کارگاهی، اداری و آموزشی نیز دارد که امکان تجمیع بخش‌های فعالیت‌های هنری مرکز استان در یک مجتمع را فراهم می‌کند. ۴۷۶ متر فضای کارگاهی و تمرینی، ۳۷۰ متر فضای اداری و ۲۵۰ متر فضای آموزشی در این مجتمع ایجاد شده است.

اما موضوعی که اکنون نگاه اهالی فرهنگ و هنر استان را به خود جلب کرده بسته بودن در این تالار بر روی آنان و کمبود تجهیزات آن است و این امر شائبه های زیادی را در ارتباط با زودهنگام افتتاح شدن این طرح ایجاد کرد و حتی بسیاری از افراد صاحب نظر می گویند که این تالار اکنون فاقد سیستم صوتی برای برگزاری مراسم است و دلیل این چالش را از کارشکنی پیمانکار و وعده های سرخرمن وی که نتوانست به تعهدات خود عمل کند، می دانند در حالی که دولت صفر تا ۱۰۰ تعهدات مالی خود برای ساخت و تجهیز این طرح را انجام داده بود.

ضرورت رفع نواقص تالار مرکزی ساری

چهار درصد از عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری باقی مانده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه تالار مرکزی ساری یکی از مطالبات به‌حق اهالی فرهنگ و هنر برای برخورداری از یک فضای مناسب و استاندارد برای فعالیت دانست، گفت: این مطالبه سال‌های سال به دلایلی از جمله کمبود و نبود اعتبار راکد باقی ماند.

حسین جوادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر رئیس جمهور به مازندران این طرح به عنوان یکی از طرح های مصوب سفر قرار گرفت و در دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار عملیات اجرای آن تسریع یافت.

وی متولیان ساخت این تالار را سه شرکت پیمانکار وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روند اجرای طرح دخل و تصرفی ندارد و پس از اتمام ساخت این مجموعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از آن طرف این وزارتخانه به اداره کل تحویل داده می شود.

به گفته جوادی در نور تخصصی، سیستم صوتی و انجام برخی اقدامات در محوطه بیرونی و راهروها مجمتع بخشی از کارهای انجام نشده است که می بایست به اتمام برسد.

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه طرح به بهره برداری رسید شرکت های پیمانکار برای ادامه کار تمایلی نشان نمی دهد و این بخش از کارهای انجام نشده بر زمین مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: با توجه به اعلام مشکلات بوجود آمده به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، هفته آینده نماینده ای از این وزارتخانه برای پیگیری امور این طرح و نشست با پیمانکاران برای اتمام کار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : همچنین بخشی از مشکلات مالی اجرای این طرح طی روزهای آینده برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.