کد خبر : 12276
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
113 views

معاون قضایی قوه قضاییه:

لزوم تسریع در دادرسی‌ها و صدور اجرای احکام/صحت و سقم احکام ورشکستگی مورد ارزیابی قرار گیرد

لزوم تسریع در دادرسی‌ها و صدور اجرای احکام/صحت و سقم احکام ورشکستگی مورد ارزیابی قرار گیرد
معاون قضایی قوه قضاییه بر لزوم تسریع در دادرسی ها و کاهش فاصله زمانی وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم ، تاکید کرد و گفت: احکام ورشکستگی باید از لحاظ صحت و سقم، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری مازندران در ساری، بر لزوم تسریع در دادرسی ها و صدور احکام، کاهش فاصله زمانی وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم ، تاکید کرد و گفت: رای قاضی باید مستدل، مستند، متقن و صحیح باشد.

وی افزود: قضات باید با احساس مسئولیت در مسیر شرع و قانون تلاش کنند تا حق مظلومین را احیاء و قلب مظلوم را شاد نمایند و این در حقیقت مصداق بارز عبادت است.

معاون قضایی قوه قضاییه با یادآوری این مطلب که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه تقویت بنیه علمی قضات و صدور آرای متقن و مستدل بوده است، تصریح کرد: امروز همکارانی داریم که از لحاظ رتبه علمی و تحصیلات دانشگاهی در سطح بسیار بالایی هستند که می طلبد قضات در حوزه فعالیت های قضایی و صدور احکام نیز اهتمام و دقت ویژه ای داشته باشند؛ رای قاضی باید مستدل، مستند، متقن و صحیح باشد.

این مقام عالی قضایی، با بیان اینکه احکام ورشکستگی باید از لحاظ صحت و سقم از سوی مسئولین ذیربط، مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرد؛ تاکید کرد: اگر صدور احکام حوزه ورشکستگی صحیح انجام شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد که در این راستا و برای حل مشکلات این حوزه، با دستور ریاست معزز قوه قضاییه، شورای راهبردی ورشکستگی نیز در مرکز تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی، عنوان کرد: هدف دستگاه قضایی به هیچ وجه آزادی سارقین و افرادی که آرامش روانی مردم را در جامعه بر هم می زنند نیست، بلکه افرادی نیز هستند که در زندان اصلاح شده و توبه کرده اند که باید موجبات آزادی این افراد در چارچوب قانون فراهم شود.

وی گفت: در این راستا طی بازدید از زندان ها، باید مددجویانی که شرایط اولیه بهره مندی از عفو را دارند شناسایی شده و پرونده آنها جهت تصمیم گیری در کمیسیون عفو مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.