کد خبر : 12377
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۴
162 views

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد:

بابلسر میزبان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت/ آغاز رویداد از ۳۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه مازندران

بابلسر میزبان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت/ آغاز رویداد از ۳۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه مازندران
رئیس دانشگاه مازندران از میزبانی این دانشگاه در برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت از ۳۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ حشمت‌الله علی‌نژاد رئیس دانشگاه مازندران در نشست خبری کمیته اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با اصحاب رسانه گفت: جشنواره حرکت، فرصتی مطلوب برای خلاقیت جامعه دانشجویی کشور است.

وی افزود: فعالیت‌های دانشجویی پس از انقلاب با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در کنار فرهنگی گره خورده است و بتدریج فعالیت‌های صنفی و علمی نیز به آن اضافه شد.

رئیس دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون دانشجویان به سمت فعالیت‌های نوین در حال سوق هستند کا جشنواره حرکت بر این مبنا راه اندازی شد.

این مسئول ادامه داد: جشنواره ملی حرکت از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و سالانه با همکاری دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی برگزار می‌شود.

علی‌نژاد ادامه داد: اهداف این جشنواره شناسایی انجمن‌های علمی موفق و تجلیل از فعالان و انعکاس فعالیت‌های این انجمن‌ها و ایجاد حرکت و جهت‌دهی به فعالیت‌های انجمن‌ها و نیز ایجاد زمینه برای هم‌افزایی انجمن‌ها و نیز ایجاد بستر مناسب برای آشنایی با حرف صنایع و معادن با انجمن‌های دانشجویی است.

وی مطرح کرد: سومین دوره این جشنواره در درسطح دانشگاهی و ملی برگزار می‌شود و طی سالیان اخیر این جشنواره به جشنواره بین‌المللی حرکت تغییر هویت و نام داده است.

رئیس دانشگاه مازندران عنوان کرد: به صورت سالیانه این جشنواره به میزبانی یکی از دانشگاههای کشور برگزار می‌شود که پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت از ۳۱ اردیبهشت الی دوم خرداد به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: دانشگاه مازندران برای نخستین بار توانسته است میزبانی این جشنواره را به دست بیاورد.

علی‌نژاد اعلام کرد: این دانشگاه هم اکنون ۴۹ انجمن ملی دارد و در سال گذشته بیش از ۴۰۰ فعالیت داشتند که حایز رتبه‌های ملی نیز شدند.

وی متذکر شد: در سال ۹۶ دانشگاه مازندران حایز رتبه نخست جشنواره بین‌المللی حرکت شد.

 

ارسال بیش از 1200 اثر به دبیرخانه جشنواره پانزدهم/دانشگاه مازندران ۳۳ اثر به این جشنواره ارسال کرد

مرتضی علویان دبیر جشنواره دانشجویی حرکت و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در این جلسه گفت: بر اساس منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر تقویت انجمن‌های دانشجویی این جشنواره برگزار می‌شود.

وی افزود: ایستگاه پانزدهم این جشنواره به دانشگاه مازندران واگذار شده است که از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

دبیر جشنواره دانشجویی حرکت با اشاره به ارسال بیش از 1200 اثر به دبیرخانه جشنواره پانزدهم، خاطرنشان کرد: ۶۰۰ اثر منتخب به مرحله نهایی رسیدند که به معرض نمایش بازدیدکنندگان و حاضران خواهد رسید.

علویان ادامه داد: این آثار در بخش‌های گوناگون رقابتی شامل انجمن‌های برتر، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب، اختراع، دانشگاه برتر و نیز بخش نمایشگاهی مورد داوری خواهد گرفت و نفرات برتر اعلام خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ دانشگاه بخش بین‌الملل در جشنواره پانزدهم حرکت نیز حضور و فعالیت دارند.

دبیر جشنواره دانشجویی حرکت، عنوان کرد: دانشگاه مازندران ۳۳ اثر به این جشنواره ارسال کرده است.

این مسئول ادامه داد: ۸۶ دانشگاه با ارسال ۶۰۰ اثر در جشنواره پانزدهم حرکت شرکت کردند.

علویان گفت: در کنار این جشنواره، کارگاه‌هایی بمنظور هم افزایی انجمن‌های دانشجویی در راستای افزایش توانمندی دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی مطرح کرد: از زمان واگذاری مسئولیت میزبانی، ۱۵ کارگروه تشکیل شد و بیش از ۴۰ دانشجو در حال همکاری و مشارکت برای برگزاری درخور هستند.

دبیر جشنواره دانشجویی گفت: در ادوار گذشته در تیم داوری این جشنواره نیز نمایندگانی از استان مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.