کد خبر : 12407
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
126 views

وزیر امور خارجه در دیدار با استاندار مازندران اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت مازندران در توسعه دیپلماسی اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی

استفاده از ظرفیت مازندران در توسعه دیپلماسی اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی
وزیر امور خارجه در دیدار با استاندار مازندران وعده داد که در آینده سمینارها و اجلاس های مهم بین المللی را در مازندران برپا خواهد کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین امیرعبداللهیان در دیدار با استاندار مازندران با ابراز خرسندی از  پیشنهاد استاندار مازندران وعده داد که در آینده سمینارها و اجلاس های مهم بین المللی را در مازندران برپا خواهد کرد و از ظرفیت های ویژه این استان از جمله اقلیم سرسبز استفاده خواهند کرد که این مهم زمینه ساز تقویت وزن سیاسی و اقتصادی استان در تصمیم گیری های ملی خواهد بود.

وزیر امور خارجه ضمن دستور به دستیار ویژه خود برای پیگیری و تحقق و اجرای این طرح مامور کرد تا با همکاری با معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و آموزش وزارت امور خارجه و استانداری مازندران در مهلت مشخص به اجرای طرح دیپلماسی آموزشی با محوریت استان مازندران بپردازند و این یکی از موفقیت هایی بود که در این جلسه حاصل شد.

امیرعبداللهیان در آستانه سمینار بین المللی مشترک استانداران کشور و سفرای کشورهای خارجی راهکارهایی را برای حضور هر چه بیشتر و موثر مازندران در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی مطرح کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز اظهار کرد: در این دیدار مباحث متعددی پیرامون توسعه استان در عرصه های اقتصادی سیاسی فرهنگی آموزشی و ورزشی مطرح شد.

وی گفت: در این دیدار ظرفیت ها و نقش ویژه ملی این استان در گذرگاه های ویژه تاریخی و تولیدات مازندران ارزیابی شد.

استاندار مازندران ادامه داد: ضمن ارایه آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در ۲ سال گذشته در حوزه دیپلماسی اقتصادی، در راستای ادامه این روند از وزیر امور خارجه خواستیم که نقش ویژه خود برای هماهنگی و تسریع در ادامه رفت و آمدهای دیپلماتیک و اعزام هیات های تجاری به کشورهای هدف و بالعکس و هماهنگی سفارتخانه ها را فراهم کند.

حسینی پور به ظرفیت های این استان از جمله سه فرودگاه و سه بندر مهم و قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: مازندران می تواند نقش ویژه ای در توسعه دیپلماسی دولت به عنوان یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم ایفا کند.

وی افزود: همچنین پیشنهاد دادیم که این استان توانایی تبدیل شدن به مرکز اصلی برگزاری اجلاس ها و سمینارها و رویدادهای بین المللی را دارد و به لحاظ زیرساخت های فنی و قابلیت های بالقوه و بالفعل و فرهنگی و تاریخی، این استان به مکان اصلی رفت و آمدهای دپیلماتیک تبدیل شود.

استاندار مازندران بر لزوم رفع موانع صادراتی به ویژه در کشورهای روسیه و چین و حوزه cis تاکید کرد و وزیر امور خارجه نیز ضمن تقویت و رعایت استانداردهای محصولات صادراتی قول داد با همکاری بیشتر با سفارتخانه ها این موضوع را برای صدور محصولات تولیدی مازندران فراهم کند.

حسینی پور به ارایه طرح ویژه دیپلماسی آموزشی کشور با محوریت مازندران پرداخت که در این راستا طرح مکتوب پرداخته شد که در گذشته مورد توافق استانداری مازندران و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته بود و در این راستا خواست از ظرفیت وزارت امور خارجه در توسعه دیپلماسی آموزشی استفاده شود.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت این استان در تولید محصولات کشاور، ی و وجود سه فرودگاه و سه بندر مهم گفت که وزارت امور خارجه می تواند نقش موثری در راستای پذیرش گردشگران و گذار از گردشگری سنتی به گردشگری مدرن ایعا کند و تو افق شد که این موارد پیگیری شود.

بنا شد ارتباط مداوم و پایداری با وزارت امور خارجه شکل بگیرد تا موارد مطرح شده پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.