کد خبر : 13201
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
165 views

استاندار مازندران:

امسال رشد اقتصادی مازندران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت / تصویب ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در جلسه ستاد تسهیل سوادکوه شمالی

امسال رشد اقتصادی مازندران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت / تصویب ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در جلسه ستاد تسهیل سوادکوه شمالی
استاندار مازندران، با بیان اینکه رشد اقتصادی استان در سال گذشته بعد از ۱۰ سال رکود و منفی صفر بودن به پنج رصد رسید؛ گفت: این رقم طی امسال، به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.


به گزارش تیتر شمال؛ طی روزجاری، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید مازندران که در ناحیه صنعتی بشل سوادکوه شمالی برگزار شد، گفت: پارسال رشد اقتصادی مازندران به پنج درصد رسیده است و این اتفاق مثبت و خوبی به شمار می رود.

وی ادامه داد : این رشد اقتصادی مازندران در سال‌جاری به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار مازندران افزایش چانه زنی دیپلماسی اقتصادی استان در کشورهای همسایه را منوط به ارتقای رشد اقتصادی دانست و گفت: اکنون مازندران بازارهای خوبی در کشورهای همسایه دارد که این وضعیت روبه رشد است و باید به سمتی که محصولات صادرات محور شود، برود.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد تسهیل رفع موانع تولید ۲۱ پرونده بررسی و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوبه شد.

حسینی‌پور از مسوولان خواست که پرونده های ستاد تسهیل در کمیته ها جمع بندی و رفع موانع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه شمالی جزو شهرستان هایی است با ظرفیت بالایی که مراکز تولیدی و صنعتی دارد و باید تحول بزرگی ایجاد شود؛ تاکید کرد: انتظار مردم از مجموعه های صنعتی این است که تحولات بزرگی در منطقه ببینند و مجموعه های اقتصادی با پیاده کردن الگوهای مختلف می توانند در این زمینه گام بردارند.

استاندار مازندران با اشاره به تهیه الگوی گردشگری ویژه برای سوادکوه شمالی، ادامه داد: سوادکوه تنها شهر مازندران است که در دل جنگل قرار دارد و این خود در جذب گردشگر تاثیر دارد.

حسینی پور متذکر شد: در حالی نگاه کشور به مازندران بدینگونه است که این استان، تنها تولیدکننده پرتقال و برنج است که بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات یدکی و ام دی اف، کاغذ و فولاد داریم و باید کاری کنیم این ظرفیت ها معرفی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.