کد خبر : 13211
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
131 views

استاندار مازندران:

هیچ بودجه‌ای نباید خارج از برنامه به شهرستان‌ها تزریق شود

هیچ بودجه‌ای نباید خارج از برنامه به شهرستان‌ها تزریق شود
استاندار مازندران با بیان اینکه هیچ بودجه‌ای نباید خارج از برنامه به شهرستان‌ها تزریق شود گفت: برای جذب حداکثری بودجه باید از تمام ظرفیت‌ها بهره برد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه از مهمترین وظیفه سازمان برنامه ریزی و بودجه استان توزیع عادلانه بودجه میان شهرستانهاست گفت: بودجه استان امسال بر اساس شاخصه‌ها به شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه هیچ بودجه‌ای نباید خارج از برنامه به شهرستان‌ها تزریق شود افزود: برای جذب حداکثری بودجه باید از تمام ظرفیت‌ها بهره برد.

حسینی پور با اشاره به اینکه ماهانه عملکرد دستگاه‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد تا برای جذب بودجه در چه مرحله‌ای قرار دارند تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه استان باید ماهانه با برپایی نشستی در جریان وضعیت دستگاه‌ها قرار بگیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه از بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی استانی، تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب شد، تاکید کرد: با توجه به مدت باقی مانده سه ماهه، دستگاه‌های مربوطه برای جذب آن اقدامات لازم را انجام دهند.

حسینی پور با انتقاد از تاخیر در لایروبی رودخانه‌ها و جمع آوری درختان شکسته افتاده در جنگل‌ها در سطح استان گفت: مازندران، استانی سیل خیز است که توجه نداشتن به این دو موضوع زمینه وقوع سیل خسارت آفرین را در آینده نه چندان دور فراهم می‌کند.

فتح الله پور رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران نیزدر این نشست با اشاره به اینکه برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید در اولویت اختصاص اعتبار‌ها برای تکمیل قرار گیرند.

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد هم در نشست شورای برنامه ریزی استان از ساماندهی نشدن مصالح در مسیر رودخانه‌ها گله کرد و گفت: متاسفانه نبود هماهنگی دستگاه‌ها برای ساماندهی مصالح در بستر رودخانه‌ها یکی از عوامل بروز سیل خواهد بود.

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز افزود: فرمانداران شهرستان‌ها باید برای ساماندهی رودخانه‌ها طرح جامع تدوین کنند تا بر اساس این طرح گام برداریم.

عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز با بیان اینکه هر گونه بهره برداری از معادن به مقدار کم تا زیاد به محیط زیست لطمه وارد می‌کند گفت: در آمل معادن زیادی داریم، اما اداره محیط زیست آمل از داشتن یک خودرو برای بازدید از معادن این شهرستان محروم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.