کد خبر : 13485
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
171 views

طی روزجاری برگزار شد؛

برگزاری نخستین نشست ادواری هم اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خزرآباد ساری

برگزاری نخستین نشست ادواری هم اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خزرآباد ساری
صبح امروز نخستین نشست ادواری هم اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خزرآباد ساری برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز نخستین نشست ادواری هم اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خزرآباد ساری برگزار شد.

 

برگزاری ۳ پنل، ۱۲ کارگروه و ۲۱ ساعت نشست کارگاهی در راستای تحلیل و بررسی موضوعات حوزه سلامت مازندران

مهندس محمد جعفری مشاور رئیس و مدیر دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دبیر نخستین نشست ادواری هم اندیشی مدیران ستادی و واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اهداف و جزئیات برنامه امروز گفت: این همایش به منظور ارتقای ارتباط میان بخشی و افزایش رضایت مندی ذی نفعان برگزار می‌شود.

وی افزود: شرط لازم برای ارتقای برون بخشی در گرو ارتباط اجزای درون بخشی است که در این راستا بیش از ۲۵ سفر شهرستانی، بیش از ۱۱۰ جلسه هیات مدیره با بیش از ۳۰۰ مصوبه برگزار شد.

دبیر نخستین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: امروز ۱۶ چالش عمده دانشگاه در ۳ پنل، ۱۲ کارگروه و  ۲۱ ساعت کارگاهی برگزار خواهد شد.

سلامت مردم مسئله نخست کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است 

 حجت‌الاسلام دکتر سیدحسین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران این دانشگاه، اظهار داشت: یکی از حساس ترین مشاغل شغلی، مدیریت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است چرا که با سلامت مردم سر و کار دارند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در تاکید به این موضوع که مسئله نخست کشور سلامت مردم است و یک اصل محوری است، خاطرنشان کرد: شما مدیران دانشگاه متولیان سلامت ۳ میلیون جمعیت استان مازندران هستید و خدماتی که برنامه‌ریزی و ارائه می‌شود در واقع بالاترین ثواب را به لحاظ آموزه‌های دینی ما دارد، چرا که خدمت به بیمار افضل بر گوشه نشینی در مسجد یا همان اعتکاف است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: باید  قدردان خدمتی که به مردم می دهید باشیم و از آن سو هم مراقب باشیم اگر حق کسی ضایع شود، اگر ناعدالتی شود، به همان مثابه ثواب، خطر بزرگی را هم در بر خواهد داشت، لذا باید به گونه‌ای عمل کرد که اجحافی در حق مردم صورت نگیرد.

توجه به جوانی جمعیت، مادران باردار و  محرومان در دستور کار جدی مدیران دانشگاه قرار گیرد

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این همایش با گرامیداشت ۱۷ شهید سلامت این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای سیاست‌های کلان حوزه سلامت، در چارچوب ساختار وزارت بهداشت، مراکز، دانشگاه ها با ادغام درمان و آموزش در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه نخست کشور است که جایگاه ویژه ای در خدمات آموزشی و درمانی کشور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرکزیت کلان منطقه یک کشور در میان ۶ دانشگاه این منطقه بر عهده دارد.

دکتر غلامی ادامه داد: در طی ۱۷ ماهه گذشته در شروع برنامه با بحران کرونا مواجه بودیم که با اقدامات انجام شده در واکسیناسیون رتبه نخست کشور را داشتیم و در کنار آن با مشکل تامین منابع مالی مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ این مشکل تا حد زیادی مرتفع شود و برنامه منسجم ۵ ساله با یک تیم قوی تدوین و برنامه سال نخست در قالب کتابچه سال اول اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیان کرد: منابع مرتبط با برنامه پرداخت شد و تلاش بر این بود که این منابع تامین شود.

دکتر غلامی گفت: دومین کاری انجام شد دو کمیته سلامت و آموزش در میان ارکان دانشگاه تشکیل شود و مصوبات این کمیته در حکم مصوبه هیات رئیسه بود.

وی مطرح کرد: هر دو هفته یکبار سفرهای شهرستانی انجام شد که در خلال آن دیدارهای مردمی و مسئولان انجام و منابع مالی آن تامین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: ملاقات های مردمی مستقیم در هر سه شنبه به طور مستمر برگزار شد.

دکتر غلامی عنوان کرد: قرارگاه تولید دانش بنیان تشکیل که نقش بسزایی در راه اندازی مرکز رشد دانشگاه داشت.

وی گفت: برنامه استراتژی میثاقی است که ما باید با هم داشته باشیم و بدنبال آن هستیم که جزو ۵ دانشگاه اول قرار بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این دانشگاه باید اصولی را بیاموزیم و پیاده سازی شود که ۱۴ سیاست و بیش از ۲۰۰ اهداف کلان دارد تا در زمره ۵ دانشگاه نخست کشور قرار گیریم.

این مسئول ادامه داد: لذا باید این برنامه استراتژی را بخوانیم و خود را با آن تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه پزشک خانواده در مرحله ششم و هفتم هستیم که جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران متذکر شد: توجه به جوانی جمعیت، مادران باردار و توجه به محرومان باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

این مسئول تاکید کرد: باید مرگ مادران باردار در مازندران به صفر برسد و نظارت بر مراکز درمانی خوب نیست که باید تقویت شود.

دکتر غلامی یادآور شد: اگر بخواهیم استان را رشد دهیم، اهداف، برنامه،قله و راه مشخص است و باید همه در کنار هم برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم.

 

پرداخت دو هزار و ۹۰۰ وام دانشجویی و ۹۵ وام تسهیلاتی به دانشجویان 

 دکتر شهاب الدین سروی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست هم اندیشی مدیران دانشگاه با تاکید بر اینکه اولویت این معاونت بر امور فرهنگی است، از فعالیت شوراهای اصلی فرهنگی دانشجویی، انجام پایش های فرهنگی از مراکز تابعه، راه اندازی شورای فرهنگی در ۱۹ مرکز درمانی، اجرای ۷۹۵ اردوی جهادی، اعزام دانشجویان به راهپیمایی اربعین حسینی و راهیان نور، کسب رتبه برتر در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت و اجرای مراسم اختتامیه آن در ساری و برگزاری کادگاه آموزش احکام بیماران ویژه کادر درمان بعنوان اهم عملکرد این معاونت در سال قبل یاد کرد و با اشاره به ارائه دو هزار و ۹۰۰ وام دانشجویی و ۹۵ وام تسهیلاتی و توسعه و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، ادامه داد: در پی حضور دانشجویان خارجی تسهیلات و خدمات مناسبی در اختیار آنان قرار گرفت.

دکتر سروی با اشاره به راه اندازی نانوایی تمام اتوماتیک و پیشرفت فیزیکی  ۸۰ درصدی پروژه استخر ورزشی ، از دستور کار قرار داشتن برگزاری المپیادهای ورزشی در برنامه های این حوزه خبرداد.

تولید بیش از ۶۰ محصول دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران 

 دکتر ابراهیم نژاد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه نشست ادواری هم اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضمن ارائه گزارش از وضعیت پژوهشی دانشگاه، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه پژوهش تامین بودجه است که خوشبختانه در سالیان اخیر با تامین بودجه توانستیم حمایت مطلوبی از پژوهشگران دانشگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به شیب مناسب رشد دانشگاه در حوزه تولید علم، خاطرنشان کرد: روند انتشارات مقالات دانشگاهی ما یک روند مطلوب است که بهبود آن نیاز به مشارکت بیشتر دارد.

این مسئول تاکید کرد؛ روند کیفی مقالات با توجه به رشد آموزش ما رشد خوبی است.

دکتر ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه رتبه دانشگاه در دنیا حکایت از روند رو به جلو دانشگاه مازندران دارد خواستار افزایش همکاری‌های بین المللی اعضای هیئت علمی در تولید مقالات شد.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه پژوهش در زمره دانشگاه‌های برتر کشور است، خواستار ورود محققان به موضوعات مراکز بهداشتی و درمانی استان شد.

آغاز پنل های کارگاهی و برگزاری کارگروه های تخصصی دوازده گانه در نخستین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران

در ادامه برگزاری نخستین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعضای کارگروه‌های ۱۲ گانه تشکیل و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات تخصصی انجام خواهد گرفت.

 در این کارگروه های تخصصی که تا عصر ادامه خواهد داشت ، در خصوص مسائل و چالش های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه مختلف، بحث و تبادل نظر می شود و راهکارهای لازم مورد واکاوی قرار خواهد گرفت و نتایج کارگروه ها توسط مسئولین پنل ها در مراسم اختتامیه این اجلاس که امشب برگزار می شود مطرح خواهد شد.

برگزاری پنل های کارگاهی عصر از سری کارگروه های تخصصی دوازده گانه در نخستین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران

 در این کارگاها،  کارگروه‌های ۱۲ گانه به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات تخصصی حوزه سلامت می پردازند و نتایج کارگروه ها توسط مسئولین پنل ها در مراسم اختتامیه این اجلاس که امشب برگزار می شود مطرح خواهد شد.

در پایان این هم اندیشی یک روزه، از مدیران نمونه حوزه های مختلف دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.