کد خبر : 13614
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
129 views

استاندار مازندران:

اسکله دریایی در شهرهای ساحلی مازندران ایجاد شود

اسکله دریایی در شهرهای ساحلی مازندران ایجاد شود
استاندار مازندان با بیان اینکه تعیین تکلیف وضعیت دائمی ساحل در استان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: با توجه به فعالیت دریایی باید اتوبوس دریایی در استان فعال شود و در هر شهرستان ساحلی باید اسکله دریایی فعالیت‌اش را آغاز کند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه کارگروه ساماندهی سواحل استان مازندران، با عنوان اینکه برای حریم ۶۰ متری در غرب استان باید سازوکار جدیدی اتخاذ شود، اظهار کرد: شهرداران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در این راستا اقدام کنند و موجبات رضایتمندی مردم و سرو سامان یافتن حریم سواحل و عدم بروز تخلفات را فراهم کنند.

وی گفت: بیشترین سفر و مراجعه به سواحل مازندران است و باید امکانات لازم برای استفاده و بهره مندی مردم از سواحل و خدمات دهی مطلوب تامین شود.

استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه شهرداران و فرمانداران طرح‌های خود در حوزه ساماندهی سواحل را به معاونت هماهنگی امور عمرانی ارائه دهند، گفت: در مقوله توسعه زیرساخت‌های ساحلی، مسؤول اصلی؛ معاونت هماهنگی امور عمرانی است و همه باید تحت فرمان این معاونت گام بردارند.

وی اظهار کرد: اولویت اصلی استانداری مازندران و دولت سیزدهم تعیین تکلیف وضعیت دائمی ساحل است که در اجرای زیباسازی در شهرستان‌ها باید شاهد طراحی الگوی مناسب و راهبردی باشیم و پیاده‌سازی سواحل استان باید مبتنی بر ورزش همگانی و دوچرخه سواری باشد و در همین راستا کل مسیرهای ساحلی باید به هم متصل شوند.

حسینی‌پور با بیان این که ظرف ۲ ماه آینده وضعیت همه شهرستان‌ها در حوزه ساماندهی سواحل باید آنالیز شود،گفت: شهرداران نسبت به سرمایه‌گذاری در سواحل باید اقدام کنند و بخش خصوصی که تمایل به سرمایه‌گذاری در سواحل استان را دارند باید با سیاست‌های استان همخوانی داشته باشند و نباید شاهد پراکندگی و بی‌نظمی در سواحل باشیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: با توجه به فعالیت دریایی باید اتوبوس دریایی در استان فعال شود و در هر شهرستان ساحلی باید اسکله دریایی فعالیت‌اش را آغاز کند و سکوی گردشگری برای هر شهرستان باید در این کارگروه تصویب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.