کد خبر : 13683
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
164 views

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:

هیچ دستگاهی اجازه برخورد جزیره‌ای با ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد /راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند مازندران در آینده‌ای نزدیک

هیچ دستگاهی اجازه برخورد جزیره‌ای با ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد /راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند مازندران در آینده‌ای نزدیک
معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ دستگاهی اجازه عملکرد جزیره‌ای ندارد؛ گفت: با هرگونه ترک فعل برخورد می‌کنیم.


به گزارش تیتر شمال؛ احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه، معتمدانی هستند که بازوی قدرتمند هر دستگاهی محسوب می‌شوند که امیدآفرینی را در جامعه خلق می‌کنند.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام و توجه به‌ مناطق کم برخوردار است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: به طور نمونه پروژه ساری_ تاکام یک پروژه نیمه تمام است که اعتبارات استانی کفاف این پروژه را نمی‌دهد، لذا ۱۷ کیلومتر آن انجام و ۴ کیلومتر دیگر باقیمانده است.

وجود 3000 پروژه نیمه کاره در مازندران
این مسئول ادامه داد:  در استان مازندران، بیش از ۳ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که در دست کار است.

توکلی بیان کرد: نرم پروژه‌های تکمیلی در استان حدود ۱۵۰۰ پروژه بود که سال گذشته دو هزار و ۱۶۰ پروژه در دهه فجر به افتتاح رسید و بخشی دیگر در دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید.

کاغذبازی مشکل بزرگ پروژه های عمرانی/مناطق کم برخوردار مازندران در الویت هستند
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات عدیده در پروژه‌های عمرانی، کاغذبازی‌ها است، لذا باید در این پروژه‌ها به تعهدات خود عمل کنیم و این پایبندی یک اصل مهم است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران بر لزوم مستند سازی در پروژه‌های شهری و روستایی مازندران، اعلام کرد: دستورالعمل‌هایی در دست کار ما است تا بر اساس آن در برنامه‌ها لحاظ و از طولانی شدن عمر پروژه‌ها، پیشگیری شود.

این مسئول ادامه داد: الویت ما به تبع رویه دولت سیزدهم و استاندار مازندران، اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

توکلی تاکید کرد: مشارکت معاونت عمرانی با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در قالب ۱۱ محور در دست انجام است که تحولات شگرفی را در حوزه آب رسانی، آبخیزداری، ترمیم راه‌های روستایی، اقدامات خدماتی و… رقم خواهد زد.

ساخت دو آزادراه در دست انجام است
وی اعلام کرد: مازندران از حداقل آزادراه برخوردار است و لذا دو پروژه آزادراه ساری_ میاندورد و چالوس_ رامسر در دست اقدام است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: ما طرح‌های فراوانی نظیر طرح هادی داریم که به نظر اجرا وضعیت خوبی ندارند که این عدم عملیاتی شدن برای کشور تولید هزینه می‌کند.

عزل در انتظار دهیاران مردود در حسابرسی!
توکلی مطرح کرد: دو هزار و ۱۰۰ دهیار در استان داریم که حسابرسی دهیاری‌ها با جدیت در دستور کار قرار دارد و دهیاری‌هایی که حسابرسی آنان مردود اعلام شود عزل خواهند شد و باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: عزم باید انجام کار باشد و لذا صرف کلنگ‌زنی تبعات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

 

سازمان مدیریت پسماند مازندران راه‌اندازی می‌شود
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، اشاره کرد: به زودی سازمان مدیریت پسماند مازندران راه‌اندازی خواهد شد و بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: یکی از معضلات ما در دپوی زباله‌ها، مسائل اجتماعی و مقاومت محلی است و لذا باید پهنه بندی‌ها در استان افزایش یابد.

توکلی بیان کرد: سازمان عمران سواحل باید در استان شکل بگیرد و با اختیارات و امکانات مستقل بتواند اقدامات لازم را در استان انجام دهد.

در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ دستگاهی اجازه عملکرد جزیره ای ندارد
وی افزود: در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ دستگاهی اجازه عملکرد جزیره‌ای ندارد و همه باید تابع قانون باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: اگر هر دستگاهی بخواهد جزیره‌ای عمل کند که نمی‌شود جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را گرفت، ترک فعل‌ از سوی هر دستگاهی مورد برخورد قاطع قرار خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: استان مازندران استحقاق دارا بودن صنعت پتروشیمی را دارد اما در حوزه جانمایی باید کارگروه‌های متولی اظهارنظر کنند.

توکلی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور سهم استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که به روند پروژه‌های عمرانی استان، تسریع بخشید.

 

اعتقادی به افتتاح‌های زودهنگام و هول هولکی نداریم
وی اعلام کرد: ابدا اعتقادی به افتتاح‌های زودهنگام و هول هولکی نداریم و نخواهیم داشت و صریحا جلوی پروژه‌های افتتاحی زودهنگام را در دهه فجر امسال خواهیم گرفت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: پل گلورد را پیگیری خواهیم کرد و در آینده نزدیک بازدید خواهیم کرد.

این مسئول افزود: پروژه ماهفروجک باید از محل اعتبارات متوازن پیگیری شود و جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بوده و در تلاش برای اتمام این پروژه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.