کد خبر : 13697
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
149 views

رئیس اتاق اصناف ایران در اجلاسیه اتاق اصناف قائم‌شهر:

به‌زودی بانک اصناف راه‌اندازی می‌شود/مبارزه با فساد در الویت کاری اتاق اصناف ایران

به‌زودی بانک اصناف راه‌اندازی می‌شود/مبارزه با فساد در الویت کاری اتاق اصناف ایران
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک بانک اصناف را در کشور راه اندازی می‌کنیم؛ گفت: مبارزه با فساد در الویت کاری اتاق اصناف ایران قرار دارد و با جدیت در این امر عمل خواهیم کرد و هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه سفر خود به استان مازندران در دیدار با هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی قائم‌شهر ضمن تبریک روز ملی اصناف و اعیاد غدیر و قربان، اظهار کرد: اصناف یکی از مهمترین اقشاری است که نقش،بسزایی در شکل گیری نظام و انقلاب داشت.

وی افزود: نفش اصناف در دفاع مقدس و بلایا و حوادث و نیز ایام کرونا در کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران، خاطرنشان کرد: من تمام دغدغه‌های اصناف کشور را قطعا به مسئولان بالادستی انعکاس می‌دهم.

این مسئول ادامه داد: اصناف در ایام کرونا زیان فراوانی را متحمل شدند و با همه مشکلات موجود اما پای نظام و ولایت ایستاده‌اند.

طاهرمحمدی بیان کرد: اصناف همواره با نظام همراه بودند و اجازه نمی‌دهند کسی به انقلاب، خدشه‌ای وارد کند و همواره یار و یاور انقلاب بوده و این مسئله بارها ثابت شده است.

وی عنوان کرد: بازار با اصول و مبانی دینی ما عجین است و در تمامی بازارهای ایران، مسجد و تکایا وجود دارد و اصناف همواره پای ارزش‌های انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: متاسفانه بخشی از آسیب‌های وارده به اصناف به عدم خوداتکایی خودمان باز می‌گردد، ما اکنون از افرادی که سو مدیریت دارند لطمه می‌خوریم.

این مسئول گفت: ما به جای اینکه چشم‌مان به دیگری باشد باید به توانمندی خودمان باشد و پشتوانه هیات رئیسه فعلی جامعه صنفی کشور است.

طاهرمحمدی تاکید کرد: لطمه‌های ما به اصناف متاثر از آسیب‌های موجود در بدنه صنفی کشور است.

وی مطرح کرد: بیش از ۳ میلیون واحد صنفی داریم که یک سوم جمعیت کشور را خانواده اصناف تشکیل می‌دهند‌.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد:  هیچ قشری همچون اصناف دارای شبکه مویرگی در کشور نیست و یک شبکه عظیمی را دارا هستیم.

این مسئول افزود: علیرغم این ظرفیت ها اما به جایگاه و دستاوردهای مطلوب دست نیافتیم چرا که از خود،  نگذاشتیم و لذا یکی از دغدغه‌های مهم فعلی، همین موضوع دو دوره‌ای ها در اصناف است و چرا باید چنین محدودیتی را برای اصناف بگذارند.

طاهرمحمدی گفت: تبصره یک ماده ۲۲ در حالی در سایه عدم دفاع مسئولان صنفی وقت شکل گرفت که دستگاه‌های نظارتی متعددی در کشور برای تخلفات وجود دارد و باید افراد صنفی با اختیار خود اقدام به انتخاب نفرات کنند، اما در شرایط کنونی ما موظف به تمکین آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روسای اتحادیه‌های صنفی، متولی و پیشران بازار هستند و رئیس جمهور بارها از اصناف تشکر کردند و بدنبال تسهیل در امور اصناف هستند اما کار در رده‌های پایین درست اجرا نمی‌شود و لذا مهمترین مشکل ما در اجرا است.

رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد: گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و کاسب در پی گرانی، متضرر می‌شود؛ یک کاسب بیشتر از یک کارمند مالیات می‌پردازد در حالیکه اشتغال آفرین است،  به دولت عوارض پرداخت می‌کند و امنیت مستمر در جامعه ایجاد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: ما همراه دولت هستیم و نظام مال ما است و پای نظام ایستاده‌ایم و انتظار ما تسهیل در امور اصناف و اجرای درست امور در رده‌های پایین دستی است.

طاهرمحمدی اعلام کرد: علیرغم اینکه ما بسیار آورده ایحاد می‌کنیم اما نمی‌توانیم از حقوق خود دفاع کنیم چرا که متاسفانه وقتی میز ما وامدار دیگری است نمی‌توانیم مطالبه‌گری کنیم و هیات رئیسه کنونی بعد خدا تکیه گاهش جامعه صنفی است.

وی مطرح کرد: در خصوص کارتخوان‌ها باید بگویم که ما باید بدنبال راه اندازی بانک اصناف باشیم و کارتخوان‌ها را فعال خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران، افزود: ما در آینده‌ای نزدیک بانک اصناف را در کشور راه اندازی می‌کنیم و از این ظرفیت کارتخوان‌ها به نفع اصناف، بهره خواهیم برد.

این مسئول گفت: در استان‌ها یک کمیته اقتصادی و دارایی تشکیل دادیم تا مشکلات اصناف را در این حوزه، مرتفع کنند.

طاهرمحمدی تاکید کرد: برای مشاوره رایگان امور مالیاتی به اتاق های اصناف، کاملا آمادگی وجود دارد و واحد حقوقی اتاق اصناف ایران کاملا در خدمت اتاق‌های اصناف کشور است.

وی عنوان کرد: شفاف سازی در اتاق‌های اصناف ایران را کلید زدیم و مصوبات جلسات در اختیار اعضای هیات نمایندگان قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مبارزه با فساد در الویت کاری اتاق اصناف ایران قرار دارد و با جدیت در این امر عمل خواهیم کرد و هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

این مسئول افزود: در حوزه مالیات بعید بنظر می‌رسد تعدیل دوباره‌ای صورت بگیرد اما ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.

طاهرمحمدی بیان کرد: طی ۱۰ روز اخیر مازندران پنجمین مقصد سفر استانی بنده است تا به صورت میدانی مشکلات بازار را احصا کنم.

تشکیل اتحادیه‌های کشوری و استانی  لطمه بزرگی به بدنه اصناف است

کیومرث قلی زاده رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر نیز در این دیدار به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات صنفی شهرستان قائم‌شهر پرداخت و گفت: اتاق اصناف قائم‌شهر از تیم‌های ورزشی کم بینایان و ناشنوایان حمایت کرده است که زمینه ساز قهرمانی این تیم و حضور در رقابت‌های جهانی شده است.

وی افزود: قرارداد با دانشگاه علمی کاربردی به منظور افزایش علمی اصناف خدماتی و فنی منعقد شده است.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر خاطرنشان کرد: سایت اتاق اصناف قائم‌شهر نیز در دست راه اندازی است و به زودی رونمایی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ایجاد اتحادیه‌های کشوری و استانی سبب لطمه بزرگی به بدنه اصناف خواهد شد.

قلی‌زاده تاکید کرد: شایسته سالاری باید مبنای انتخاب مدیران در راس امور باشد اما برخی قوانین نظیر حضور مستقیم روسای اتاق اصناف مراکز کشور در جمع نمایندگان از این دست است که لازم است بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: مالیات مازندران به صورت ملی دیده می‌شود در حالیکه بسیاری از صنوف در این استان، فصلی هستند.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر تاکید کرد: ظهور گسترده فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مازندران لطمات گسترده‌ای به بازار استان وارد کرده است و این در حالی است که هیچ خدماتی به استان نمی‌دهند و حتی کارتخوان‌های آنان به بانک‌های تهران متصل است.

گفتنی است طاهرمحمدی در برنامه بعدی سفر خود به مازندران بنا دارد تا در آیین نکوداشت روز ملی اصناف مرکز مازندران حضور یابد.

مجتبی قربانی

منبع: مازنداصناف

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.