کد خبر : 14005
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
118 views

تیترشمال گزارش می‌دهد؛

در شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی ساری چه گذشت؟

در شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی ساری چه گذشت؟
شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی ساری با بررسی لوایح متعددی نظیر بررسی جابجایی اعتبار تحت تملکات در سطح شهر تا مزایده آسفالت سطح شهر همراه بود که شورا جدا از موافقت با برخی از لوایح ارسالی شهرداری اقدام به بازگشت تعدادی جهت بررسی مجدد نیز کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی ساری از ساعت 13 امروز چهارشنبه 28 تیرماه 1402 به‌صورت علنی و با حضور تمامی اعضا و اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور جلسه با بیان اینکه ایام سوگواری سالار شهیدان فرا رسیده است؛ بر ضرورت زنده نگاه داشتن حماسه عاشورا، اظهار کرد: قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام در تاریخ جاودانه شد و امسال نیز مراسمات سوگواری همچون ادوار گذشته در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۲۵ تیرماه مصادف بوده با روز تامین اجتماعی که بدین مناسبت امروز مهمانانی از این سازمان در این جلسه داریم که به سهم خود به نمایندگانی از این سازمان از آنان تجلیل خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده شهرداری در این حوزه از نمایندگان سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم که نهایت مساعدت را در این امر داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: بر این امر هم واقف هستیم که بیشترین بدهی را به سازمان تامین اجتماعی داریم و تسویه این بدهی در الویت کاری ما قرار دارد.

در این جلسه اعضای شورا از خانم نظری و آقایان سالاری و زارعی مدیران شعب تامین اجتماعی شهرستان ساری با اهدای لوح سپاس تجلیل نمودند.

حسن احمدی سقندکلایی منشی و عضو شورای شهر ساری، نخستین دستور جلسه امروز را جابجایی اعتبار تحت تملکات در سطح شهر عنوان کرد و گفت: یکی از این تملکات مربوط به پروژه پل تا پل است که در کمیسیون بودجه مطرح شده است.

وی افزود: ردیف اعتبار مشخص شده است و بعضا این اعتبار به سایر تملکات نیز انتقال می‌یابد.

یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری بیان کرد: در درجه نخست باید مشخص شود که ۸۰ میلیارد تصویب شده در کجا و چگونه مصرف و هزینه شده است و شهرداری باید در این خصوص یک گزارشی اعلام کند.

نثاری رئیس اداره تملکات شهرداری ساری در این خصوص گفت: در خصوص سایر تملکات اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تصویب شده وجود داشت که انجام شد.

وی افزود: در خصوص پل کابلی مستلزم پرداخت غرامت به صاحب ملک است که اکنون در توانایی ما نیست و لذا بدنبال املاکی هستیم که مالکان بدنبال اخذ پروانه هستند.

نماینده شهرداری ساری خاطرنشان کرد: به طور نمونه در تعریض خیابان پژمان، مالک در قبال زمین از ما درخواست صدور مجوز دارد که از آنجا که ردیف اعتباری برای این پروژه در سال جاری دیده نشده راهکار خوبی برای انجام پروژه است.

در نهایت اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری مبنی بر جابجایی اعتبار جهت سایر تملکات موافقت کردند.

دومین دستور جلسه به مناقصه آسفالت شهر با اعتبار بیش از ۲۰ میلیاردی اختصاص داشت که از سه شرکت کننده دو شرکت کننده بالای قیمت اعلامی و یک شرکت کننده پایین قیمت اعلامی حضور پیدا کردند.

سبحان بخشی عضو شورای شهر ساری گفت: توانایی سازمان عمران پاسخگوی نیاز فعلی شهر در حوزه آسفالت نیست و نکند برنده مناقصه به گونه‌ای انتخاب شود که در دل کار توانایی ادامه کار را نداشته باشد و کار متوقف شود؛ چرا که برگزاری مناقصه مجدد حداقل سه ماه زمان می‌برد.

وی افزود: قیمت حداقلی هر تن آسفالت امروز بین یک میلیون و ۶۰۰ الی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و اختلاف میان قیمت کف اعلامی با نرخ بعدی حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

در ادامه شورا وارد دستور کار شد و در باره آخرین طرحها و لوایح شهرداری از جمله عملیات آسفالت معابر شهر تصمیم گیری کرد.

ضمناً از شهرداری خواسته شد برنامه سالانه آسفالت سطح شهر به شورا ارائه شود.

در نهایت اعضا رای موافق خود را با برنده مناقصه اعلام کردند.

سومین دستور جلسه به درخواست فرمانده سپاه کربلا جهت مجوز ساختمان موجود در بوستان ولایت بمنظور استقرار ستاد کنگره شهدا باز می‌گشت.

پیرو اظهارات موافقان و مخالفان و نماینده شهرداری، اعضای شورای شهر رای به بازگشت این لایحه به شهرداری جهت بررسی بیشتر داد.

دستور کار بعدی جلسه به مساعدت شهرداری به خیر سازنده ساختمان اورژانس در بلوار کشاورز باز می‌گشت که با توجه به مشمول شدن این پروژه در ماده ۱۰۰ درخواست تعدیل جرایم این پروژه را به شهرداری اعلام کرده است.

این خیر زمینی را بابت ساخت اورژانس اهدا کرده بود که به دلیل عدم اجرای پروژه از سوی علوم پزشکی این قرارداد را فسخ و خود خیر راسا اقدام به ساخت ساختمان اورژانس در بخشی از این زمین کرده است.

سبحان بخشی گفت: نخستین موضوع مهم آن است که مشخص شود این زمین قانون تحت تملک علوم پزشکی است و یا خیر؛ بعد باید در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

راسخ دیگر عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: زمین اهدایی بیش از ۶۰۰ متر بوده که اکنون ساخت و ساز تنها در ۲۰۰ متر آن انجام شده است و اینکه ۴۰۰ متر مابقی متعلق به کیست مبهم است و باید این نکته نیز روشن شود.

نماینده شهرداری ساری تشریح کرد: عرصه حدود ۶۰۰ متر است که طبقه همکف این ساختمان ۹۷ متر می باشد.

در نهایت شورا در خصوص این لایحه نیز رای به بازگشت جهت بررسی بیشتر را داد.

دستور جلسه بعدی به نامه مدیرکل دفتر امور شهری مبنی بر مساعدت به فردی تحت پوشش بهزیستی سازنده یک ساختمان مسکونی ۳ طبقه با رقم ۵۲ میلیون تومانی باز می‌گشت که در نهایت شورا با این لایحه موافقت نکرد.

دستور کار بعدی جلسه به درخواست مساعدت مالی نیروی انتظامی جهت تامین کالا برای خانواده‌های متاهل معسر این ارگان به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان باز می‌گشت.

ذوالفقار شریفی عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کردیم که با ماده ۱۷ موافقت کنید تا دست اعضای شورا برای مساعدت باز باشد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: در چنین مساعدت هایی باید کاملا شفاف باشد که بنا است این مبلغ در کجا هزینه شود و بدست چه کسانی می‌رسد.

در نهایت شورا در خصوص این لایحه نیز رای به بازگشت آن به کمیسیون جهت بررسی بیشتر را داد.

دستور جلسه بعدی به مساعدت مالی به مجمع خیرین ماهک جهت احداث همراه سرا ویژه کودکان سرطانی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان باز می‌گشت که شورا در خصوص این لایحه نیز رای به بازگشت آن داد.

دستور جلسه دیگر به مساعدت مالی به روستای پاجی میانا جهت نصب تابلوی شهدا باز می‌گشت.

شریفی در این خصوص گفت: این لایحه غیرقانونی است که ربطی به شورای شهر ندارد؛ ما وظیفه خدمت به روستاها را نداریم.

در نهایت شورا با اظهارات مخالفان با این درخواست مخالفت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.