کد خبر : 14038
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
119 views

استاندار مازندران:

آماده حذف روادید برای رونق گردشگری با آستراخان هستیم

آماده حذف روادید برای رونق گردشگری با آستراخان هستیم
استاندار مازندران گفت: با اختیار تام از رئیس جمهور؛ آماده برداشت روادید برای رونق گردشگری هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور در نشست با استاندار آستراخان و فعالان بخش خصوصی این استان در روسیه، بیان داشت: با توجه به شرایط تحریمی روسیه، مازندران از طریق آستراخان می‌تواند به سواپ نفت و گاز روسیه بپردازد.

وی گفت: اکنون ظرفیت سه بندر بزرگ مازندران در امیرآباد بهشهر، فریدونکنار و نوشهر ۱۲ میلیون تن است که می‌توانیم این ظرفیت را به ۲۰ میلیون تن افزایش دهیم.

استاندار مازندران، ادامه داد: تجارت روسیه از طریق مازندران به مراتب در زمان و هزینه به نفع این کشور خواهد بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر روسیه سنگ آهن خود به هند را از طریق دریای سرخ صادر می کند که این امر هزینه صادرات این کشور را دو برابر می‌کند.

حسینی پور، گفت: اگر این سنگ آهن از طریق آستراخان به مازندران منتقل و با خط راه آهن به هند صادر شود ۱۷ روز از زمان فرایند صادرات این محصول کاهش می‌یابد و هزینه صادرات هم به مراتب کمتر خواهد شد.

استاندار، ادامه داد: در حال حاضر ایران برخی از کالاهای روسیه را از کشور سوم دریافت می‌کند که این امر به خاطر روان سازی گمرک برخی کشورهاست.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی باید با برقراری تعامل، روانسازی فعالیت گمرکی بین ۲ کشور در دستور کار قرار گیرد.

استاندارمازندران، گفت: در حال حاضر میزان روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بین مازندران و آستراخان در سطح مطلوبی قرار ندارد که همه باید تلاش کنیم این امر رونق یابد.

وی بیان کرد: به هیچ عنوان نباید تنها به امضای تفاهمنامه متکی باشیم بلکه با تشکیل کارگروههای تخصصی در عالی‌ترین سطح و پیگیری مستمر زمینه رونق تجارت بین دو استان را افزایش دهیم.

حسینی پور گفت: امیدواریم تا سه ماه آینده که زمان سفر استاندار آستراخان به مازندران است این کارگروه تخصصی تمامی شرایط روانسازی تجارت و سواپ نفت و گاز را به مرحله اجرا برساند.

استاندار مازندران، افزود: آستراخان دارای ۱۵ بندر می‌باشد که این ظرفیت در کنار سه بندر بزرگ مازندران باید میزان تبادل تجارت را بین دو استان افزایش دهد.

استاندار مازندران گفت: امروز که در این جلسه حضور دارم با اختیار تام از رئیس جمهور ایران سفر کردم و به دستور رئیس دولت ایران آماده برداشت روادید برای رونق گردشگری می باشیم.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم ظرفیت گردشگری دریای خزر را احیا کنیم در رونق اقتصادی دو کشور بسیار اثرگذار است.

وی افزود: با رونق گردشگری در دریای خزر از سراسر جهان برای بهره‌مندی از این ظرفیت استقبال می کنند که این امر آورده اقتصادی خوبی خواهد داشت.

استاندار مازندران، گفت: با توجه به حجم بالا و کیفی مرکبات مازندران این استان آمادگی دارد که صادرات مرکبات به روسیه را جدی‌تر از گذشته در دستور کار قرار دهد.

حسینی پور، بیان داشت: در سال گذشته یک محموله مرکبات به روسیه صادر شد که تجربه موفقی برای گسترش صادرات این محصول به روسیه ایجادکرده است.

وی گفت: علاوه بر مرکبات و کیوی، مازندران ظرفیت خوبی در تولید سبزی دارد که می‌تواند به روسیه صادر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.