کد خبر : 14140
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
127 views

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران:

مطالعات سد آزارود تنکابن پایان یافت/دریافت مجوز ارزیابی زیست‌محیطی پروژه در آینده‌ای نزدیک

مطالعات سد آزارود تنکابن پایان یافت/دریافت مجوز ارزیابی زیست‌محیطی پروژه در آینده‌ای نزدیک
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: مطالعات سد آزارود در شهرستان تنکابن پایان یافت و پیگیری‌ها برای دریافت مجوز ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه در حال انجام است.


به گزارش تیتر شمال؛ حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روز دوشنبه -2 مرداد- همراه با نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در دفتر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با دکتر سلاجقه جلسه‌ای پیرامون اهمیت ساخت این سد برای غرب استان و صدور مجوز زیست‌محیطی پروژه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم.

وی افزود: در این نشست ضمن تشریح طرح جامع آب‌رسانی به مازندران، نقش و جایگاه سد آزارود نیز شرح داده شد و رایزنی‌هایی برای تسریع در روند صدور مجوز زیست‌ محیطی سد آزارود انجام شد که با اعلام آمادگی معاون رئیس‌جمهور برای تعامل در صدور مجوز زیست‌محیطی این پروژه همراه بود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که سد آزارود یکی از طرح‌های مهم شرکت آب‌منطقه‌ای برای تأمین آب آشامیدنی در غرب استان است، خاطرنشان کرد: مطالعات سد آزارود در شهرستان تنکابن پایان یافت و پیگیری‌ها برای دریافت مجوز ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه در حال انجام است.

این مسئول، اعلام کرد: دکتر سلاجقه در این جلسه قول مساعد دادند تا با توجه به اهمیت طرح‌های آب‌رسانی برای دولت، همکاری‌های لازم در مسیر صدور مجوز زیست‌محیطی بر اساس ضوابط و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام شود.

داوودیان اظهار کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه تاکید کرد که همکاری برای اجرای طرح‌های آب‌‌رسانی با توجه به اهمیتی که برای جامعه دارند یکی از اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شوند و تلاش می‌شود که درباره سد آزارود نیز تعامل و همکاری لازم به عمل آید.

وی تاکید کرد: با توجه اعلام آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست برای صدور مجوز زیست‌محیطی سد آزارود، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دریافت این مجوز باشیم تا پس از آن اقدامات لازم برای اخذ ردیف اعتباری و نزدیک شدن به فاز اجرایی پروژه را انجام دهیم.

گفتنی است سد آزارود که قرار است روی رودخانه آزارود ساخته شود یکی از زیرساخت‌های اصلی اجرای طرح جامع آبرسانی مازندران است که روی رودخانه آزارود در شهرستان تنکابن ساخته خواهد شد؛ مخزن 20 میلیون متر مکعبی این سد حدود 58 هکتار مساحت خواهد داشت و آب مورد نیاز حدود 700 هزار نفر در شهرستان­های تنکابن، چالوس و نوشهر را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.