کد خبر : 14255
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
91 views

در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان مطرح شد؛

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی/مشکلی در تامین و توزیع مرغ نداریم

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی/مشکلی در تامین و توزیع مرغ نداریم
با اعلام تعطیلات دو روزه و افزایش حضور مسافران در استان، دستگاه‌های متولی از اتخاذ تمهیدات لازم جهت تامین مرغ و نیز تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر دادند.


به گزارش تیتر شمال؛ حمزه آقاپور کاظمی سرپرست دامپزشکی مازندران  در ستاد مدیریت بحران استانداری و مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان، گفت: نظارت و کنترل بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی در ایام تعطیلات تشدید شده است.

وی افزود: ارائه خدمات دامپزشکی در روزهای تعطیل با توجه به موج ورود مسافران در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌ای خام دامی ادامه دارد.

سرپرست دامپزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: در این راستا دامپزشکی کلیه شهرستان‌ها با تشکیل اکیپ نظارت بهداشتی شامل کارشناسان اداره دامپزشکی در مناطق مختلف شهرستان نظارت خود را از مراکز عرضه فرآورده خام دامی در راستای بررسی اجرای دستورالعمل و ضوابط بهداشتی و جهت حفظ امنیت غذایی و بهداشتی عمومی مسافران و آحاد جامعه تشدید دادند و دامپزشکی از حالت تعطیل خارج شد.

حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این خصوص با بیان اینکه مازندران نقش اصلی در تامین مرغ کشور را دارد، گفت: با توجه به حجم بالای ورود مسافرین به استان، در تامین و توزیع مرغ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: نهاده‌های دامی و قیمت آن، قیمت جوجه یکروزه و تامین سویا از چالش‌هایی است که مرغداران برای پایداری تولید با آن مواجه هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اگر موانع تولید را برطرف کنیم می‌توانیم به رکورد تولید مرغ دست پیدا کنیم.

عنایتی کلیجی با اشاره به اینکه مازندران کانون تولید جوجه یک روزه کشور است، گفت: لازم است تدابیر ویژه‌ای برای این استان اتخاذ شود تا ثبات و پایداری تولید را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.