کد خبر : 14249
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
103 views

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران:

پروژه نیروگاه زباله‌سوز تا پایان امسال افتتاح می‌شود

پروژه نیروگاه زباله‌سوز تا پایان امسال افتتاح می‌شود
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: تمام تلاش ما این است که دستگاه زباله‌سوز ساری تا پایان سال به مرحله افتتاح برسد.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی انگوران مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، درباره آخرین وضعیت پروژه نیروگاه زباله‌سوز اظهار کرد: برای نظارت و سرعت بخشی به فرایند افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری هر روز از ساعت ۱۳ بعد ازظهر الی ساعت ۱۶ در این مکان حضور می‌یابم.

وی با بیان اینکه در این مکان یک دفتری تهیه و هر روز برای نظارت و بررسی فرایند تکمیل این طرح در آنجا حاضر می‌شود، اظهار داشت که روز گذشته سفری که به تهران داشتیم و فرایند تخصیص اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی برای نیروگاه زباله سوز ساری انجام و طی هفته جاری اعتبار مورد نظر به حساب شهرداری ساری واریز می‌شود.
مدیر کل دفتر امور شهری استانداری مازندران اضافه کرد: از پیمانکار نیروگاه زباله سوز ساری خواسته شد برنامه زمانبندی دقیق تکمیل این طرح را به فرض تامین اعتبار ارائه دهد.
وی با بیان این مطلب که با تاکید استاندار مازندران و معاون عمرانی استانداری افتتاح هر چه زودتر این طرح از اولویت‌های مهم مجموعه محسوب می‌شود، بیان داشت : تمام تلاش ما این است که دستگاه زباله سوز ساری تا پایان سال به مرحله افتتاح برسد.
مدیر کل دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت: تاکنون سازمان پسماند مازندران جایگاه قانونی نداشت و با اخذ مجوز و ثبت آن فرایند قانونی شدن این مجموعه آغاز شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی شورای سازمان پسماند که به زودی انجام خواهد شد و انتخاب یک مدیر عامل برای این مجموعه ساماندهی زباله مازندران با تمرکز بیشتری انجام خواهد شد.
انگوران بیان داشت: دفتر شهری استانداری مازندران چند ماموریت کاری دارد که پسماند یکی از آنها است اما با راه‌اندازی شورای سازمان پسماند این مهم با تمرکز و دقت نظر بیشتری انجام خواهد شد.
مدیر کل دفتر شهری استانداری مازندران بیان داشت : با اقداماتی که انجام گرفت گره کور زباله مازندران شهر به شهر در مسیر گره گشایی قرار گرفت.
این مسئول با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز ساری که تا پایان سال و حتی زودتر از این موعد افتتاح می شود، گفت: در حال حاضر زباله سوز نوشهر با حداکثر ظرفیت در حال کار می‌باشد و ۲۰۰ تن زباله را در روز می‌سوزاند.
وی بیان داشت: دستگاه زباله سوز نوشهر حتی زباله کم دارد که با انعقاد قرارداد از شهرهای همجوار زباله دستگاه نوشهر تامین و از طرف دیگر مشکل زباله شهرهای همجوار هم حل می شود.
این مسئول ادامه داد: ساماندهی ۷۵ درصد شیرابه‌های زباله نوشهر انجام و بقیه هم تا ۲ ماه دیگر انجام می‌شود.
مدیر کل دفتر امور شهری مازندران با بیان اینکه در نور تصفیه خانه شیرابه بهره‌برداری شد و کمپوست آن هم فعال است، بیان داشت: تلاش می‌ شود تا کیفیت فعالیت کمپوست نوشهر هم ارتقا یابد.
انگوران افزود: کارخانه کمپوست قائمشهر هفته دولت افتتاح می‌شود و ساماندهی تصفیه خانه زباله این شهر که کلنگ زنی شد تا ۶ ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بحث زباله بابل تصفیه خانه سایت زباله مشکل داشت که شهرداری بابل در روزهای آینده با انعقاد یک قرارداد جدید این امر را ساماندهی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.