کد خبر : 14802
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
116 views

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مرکز مازندران:

افزایش ساعت پخت ۵۰ نانوایی در ساری

افزایش ساعت پخت ۵۰ نانوایی در ساری
معاون فرماندار ساری با اشاره به اینکه ساعت پخت ۲۳ واحد نانوایی در معابر اصلی شهر را افزایش دادیم، گفت: این موضوع در کاهش صف‌ها موثر بود که قرار است تعداد نانوایی از ۲۳ واحد به ۵۰ واحد برسد.


به گزارش تیتر شمال؛  پس از اجرای طرح هوشمندسازی مدیریت آرد و نان شاهد کاهش ساعت کاری بسیاری از نانوایی‌های استان مازندران هستیم که این مساله موجب شده تا شهروندان مازندرانی برای تهیه نان روزانه در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

برخی از نانوایی‌های مرکز مازندران که در مسیر تردد بالای مردم و مسافران قرار داشتند، پیش از این به صورت شبانه‌روزی در حال پخت نان بودند اما اکنون با هوشمندسازی مدیریت آرد و نان روزانه در دو تا سه نوبت فعالیت می‌کنند.

این روزها تهیه نان به مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها تهیه شدند و صف‌های شلوغ نان تاییدی بر این موضوع است.

صف‌های شلوغ نان به بازار داغی برای شایعه هم تبدیل شده که بحث کمبود آرد و گندم علت آن اعلام شده و همین مسائل برای مردم دغدغه ایجاد کرده است.

سلمان ستاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ساری در این‌باره، اظهار کرد: از اسفند ماه بحث هوشمندسازی نان در مرکز استان همانند سایر شهرهای استان با هدف صرفه‌جویی و هم جلوگیری از تخلفات شروع شد.

وی افزود: براساس بحث هوشمندسازی نان، نانوا باید هم سهمیه خودش را مشخص کند که این مهم براساس همه آیتم‌ها خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ساری بیان کرد: باوجود اینکه جلسات آموزشی و توجیهی برای نانوایان برگزار شد اما یا برخی نانوایان به‌خوبی توجیه نشدند یا فکر نمی‌کردند این طرح اینگونه اجرا شود سهمیه‌شان کاهش یافت و برخی هم باتوجه به عملکرد خوب و توجه به همه مسائل سهمیه‌شان حتی به ۳۰ کیسه در روز افزایش یافت که این موضوع می‌تواند یکی از دلایل صف‌های شلوغ نانوایی‌ها باشد.

ستاری گفت: موضوع دیگر بحث گرمای هوا است که اکثر افراد خرید نان را به روزهای پایانی روز موکول می‌کنند و همین مسئله موجب صف‌های شلوغ نانوایی‌ها می‌شود.

وی با اعلام اینکه ساعت پخت ۲۳ واحد نانوایی در معابر اصلی شهر را افزایش دادیم، اضافه کرد: این موضوع در کاهش صف‌ها موثر بود که قرار است تعداد نانوایی از ۲۳ واحد  به ۵۰ واحد برسد.

معاون فرماندار مرکز مازندران با اعلام اینکه بحث حضور مسافران هم می‌تواند مزید بر علت باشد، گفت:  باحضور نماینده فرماندار، تیم‌های بازرسی را تشکیل دادیم که در این زمینه ساعات بازرسی را هم در ساعات پخت نان در دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.