کد خبر : 15096
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
175 views

استاندار مازندران:

محصولات تولیدی مازندران باید صادرات‌محور باشد

محصولات تولیدی مازندران باید صادرات‌محور باشد
استاندار مازندران گفت: باید با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان محصولاتی در استان تولید شود که کیفی و صادرات‌محور باشد.


به گزارش تیتر شمال؛  سید محمود حسینی‌پور در بازدید از گلخانه تولید محصول استوایی پاپایا در نکا صادرات محصولات کشاورزی را بزرگ‌ترین ظرفیت برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی استان دانست و اظهار کرد: با وجود سه بندر مهم به‌ویژه بندر امیرآباد و قرار گرفتن در مرکز کریدور شمال جنوب، مازندران محل رجوع کل صادرکنندگان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش همه مسئولان طی سال‌های پس از انقلاب برای پیشرفت این خطه بوده است، افزود: اگر به مرحله‌ای از عقب‌ماندگی رسیده‌ایم، به این دلیل است که به منطقه دریای خزر با محوریت شمال اصلا توجه نشده است.

استاندار مازندران بیان کرد: امروز با توجه به گسترش دیپلماسی ایران با محوریت مازندران با کشورهای cis به‌ویژه روسیه، تفکر فضای باز صادرات هرگونه محصولات بی‌کیفیت به کشورهای منطقه منسوخ و بسته شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر استان مازندران با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان باید محصولاتی را تولید کند که کیفی و صادرات‌محور باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران باید الگوی موفقی همانند هلند را مد نظر داشته باشد، اظهار کرد: اگر با سیاست‌گذاری درست در راستای تولید محصولات کشاورزی گام برداریم در چهار سال آینده به قطب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

وی گفت: میوه استوایی پاپایا که در یکی از شهرک‌های موفق گلخانه‌ای نکا تولید می‌شود، همانند میوه کیوی نیاز به بازاریابی و معرفی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.