کد خبر : 15350
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
137 views

معاون توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خبر داد:

ورود ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال

ورود ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در ۶ ماهه امسال، ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.


به گزارش تیتر شمال؛  محسن کوشش‌تبار صبح امروز در رویداد بین‌المللی گردشکری مازندران در بابلسر اظهار کرد: روز جهانی گردشگری روز بسیار خوبی را برای مازندران رقم زده است و این رویداد نقطه عطفی خواهد بود.

وی افزود: ایران اسلامی سراسر امنیت است که مردانی مرد این سرزمین که این امنیت را به ایران اسلامی هدیه کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: ایران مهمان‌نواز می‌تواند مامن و مرجعی برای کشورهای همسایه باشد و یکی از سیاست های دولت حوزه گردشگری است.

این مسئول ادامه داد: لغو روادید گردشگری جزو سیاست‌های دولت بوده که محقق شده است و این آرزوی دیرینه به سرانجام رسیده است.

کوشش‌تبار عنوان کرد: آنچه که هدف دشمن بود تا ایران را به انزوا بکشاند اما حضور گردشگری با یک فرآیند جدید و دیپلماسی اقتصادی و گردشگری ایران با کشورهای همسایه، آن را شکسته است.

وی اعلام کرد: اگر دولتمردان به‌درستی پشتیبانی کند و بخش خصوصی هم از دولت حمایت کند و زیرساخت‌های لازم فراهم شود می‌توانیم شاهد توسعه گردشگری باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بیان کرد: بحث گردشگری موضوعی نیست که بخواهد مغفول بماند و در سطح دنیا دارای نقش بسیار مهمی است که از آن به صادرات نامرئی یاد می‌شود.

این مسئول افزود: ایران جزو کشورهای برتر جاذبه‌های طبیعی دنیا است و باید به جایگاه مطلوبی در حوزه گردشگری دنیا دست یابد.

کوشش‌تبار گفت: در شش ماهه امسال، ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

وی خطاب به مهمانان خارجی حاضر در مراسم افتتاحیه رویداد ملی گردشگری مازندران، مطرح کرد: اگر به‌دنبال گردشگری خانوادگی امن هستید شما اکنون در مازندران هستید که دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور متذکر شد: سهم ما از گردشگری حدود ۶ درصد است که بسیار کم است و باید همه تلاش کنند.

این مسئول با تاکید بر لزوم تدوین فرصت‌های گردشگری مازندران، یادآور شد: در مازندران ۱۷۰۰ درخواست گردشگری ثبت شد که حدود ۴۰۰ طرح آن موفق به اخذ مجوز شدند.

خانم آلینا مدیرعامل شرکت گردشگری روسیه در رویداد ملی گردشگری مازندران نیز اظهار کرد: می‌دانیم که ایران یک تمدن چند هزارساله در آسیا است.

وی افزود: من بعنوان نماینده صنعت گردشگری از روسیه و آژانس های روسیه امروز مهمان مازندران هستم.

مديرعامل شرکت گردشگری روسیه خاطرنشان کرد: تجربه داریم در نمایشگاه‌های بین‌المللی و با ایرانیان آشنا شدیم.

این مسئول ادامه داد: روابط بین ایران و روسیه در زمینه گردشگری توسعه می‌یابد و ما نمایندگان گردشگری هستیم که به توسعه آن کمک می‌کنیم.

آلینا تاکید کرد: نقاط مشترکی با هم داریم که می‌تواند تعامل گردشگری خوبی میان دو کشور رقم بخورد.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه لغو روادید سفرهای گروهی میان گردشگران دو کشور اتفاق بسیار خوبی است.

مدیرعامل شرکت گردشگری روسیه اعلام کرد: چشم‌انداز بسته‌ای را در روابط میان دو استان می‌بینم و بعنوان نماینده استانی از روسیه تمام تلاشم را برای توسعه روابط گردشگری خواهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.