کد خبر : 18606
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
127 views

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛

ورود ۸۰ هزار تن گندم از سایراستان‌های کشور به استان مازندران

ورود ۸۰ هزار تن گندم از سایراستان‌های کشور به استان مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه تولید مصرف گندم ما ۲۰ درصد نیاز ما است؛ گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم وارداتی از سایر استان‌های کشور وارد مازندران شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفایی‌نژاد ظهر امروز در بازدید از سیلوی شهیدمیرزاپور نکا اظهار کرد: امروز یک فضای جدیدی را با بازدید میدانی از سیلوی نکا برای خبرنگاران حاضر درنظر گرفته‌ایم و در واقع سیلوی شهید میرزاپور مرکز ثقل ذخیره‌سازی دو محصول استراتژیک استان مازندران است.

وی افزود: محصول گندم از اقصی نقاط کشور وارد این مرکز شده و در صورت تایید سلامت محصول از سوی آزمایشگاه این مرکز، در سیلوها تخلیه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، خاطرنشان کرد: گندم‌های متفاوت به‌دلیل گلوتن و کیفیت متفاوت در سیلوهای متفاوت نیز نگهداری می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین بخش هر سیلو، تخلیه و بارگیری است که از دو مسیر ریلی و ترانزیتی انجام می‌گیرد.

وفایی‌نژاد بیان کرد: گندم شاید به مدت حتی یک‌سال در کندوها و سیلوها می‌ماند و حفظ کیفیت و شرایط سیلو مرتبا در حال بررسی و سنجش است.

وی عنوان کرد: امسال یکی از بهترین سال‌های موجودی گندم استان مازندران بوده است و دولت امسال یکی از سال‌های موفق تامین گندم را پشت سر گذاشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: سیلوی شهید میرزاپور نکا در زمره مهم‌ترین سیلو و دارنده بیشترین میزان تخلیه و بارگیری گندم کشور قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: جابه‌جایی کالای دریا پایه از اولویت‌های ما در سالیان اخیر است که این مرکز در واقع پایلوت تحقق این موضوع است.

وفایی‌نژاد اذعان کرد: تولید مصرف گندم ما ۲۰ درصد نیاز ما است که امسال با ثبت رقم ۱۱۸ هزار تن به بالاترین سطح خود رسید.

وی مطرح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم وارداتی از سایر استان‌های کشور وارد مازندران شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: باید از هر فرصتی برای خدمت به کشور و استان‌مان استفاده کنیم و بنده تلاش کردم سرباز خوبی در دوره مسئولیتم در این سمت باشم و در دوره سه ساله حضورم تمام تلاشم را برای بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد مخازن بکار بستم.

این مسئول افزود: مازندران دچار ضعف زیرساخت‌ها است و دلالان و سوءاستفاده‌کنندگان از همین فقر برای لطمه و ضربه و تخلف بهره می‌برند.

وفایی‌نژاد بیان کرد: مازندران دارای ظرفیت کم‌نظیری در حوزه ترانزیت و مرکز ثقل واردات و صادرات کالاها به کشورهای همسایه است و باید از این ظرفیت، حداکثر بهره را برد.

وی عنوان کرد: فراهم کردن زمینه تهاتر یکی از راهکارها برای استفاده از این ظرفیت استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران متذکر شد: دولت باید به‌نحوی حرکت کند که بخش خصوصی با فراغ بال به این حوزه ورود کند و این گره باید باز شود.

این مسئول گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای احداث مخازن روغن جدید، پیش‌بینی شده است و امیدواریم مسئولان استانی این مهم را یک اولویت ببینند.

وفایی‌نژاد اعلام کرد: نزدیک به ۸۰۰ تن شکر برای تنظیم بازار ایام پایانی سال با مشارکت بخش خصوصی، ذخیره‌سازی و به‌زودی توزیع می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.