کد خبر : 15421
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
50 views

در آیین تجلیل از قهرمانان ناشنوای مازندران مطرح شد؛

ورزشکاران ناشنوا دیده نمی‌شوند/کسب افتخار با دست خالی!

ورزشکاران ناشنوا دیده نمی‌شوند/کسب افتخار با دست خالی!
گلایه‌مندی‌ها و کاستی‌ها در میان ورزشکاران ناشنوا تمامی ندارد و هر چند افتخارآفرینی در صحنه‌های ورزشی ادامه دارد اما نه دیده می‌شوند و نه توجهی به آنان می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان و هفته تربیت‌بدنی با حضور پهلوان معاونت اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران، پژمان احمدی رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان، قهرمانان، مربیان و داوراندر محل سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد.

این مراسم به‌منظور تجلیل از ۱۸ ورزشکار ناشنوای استان که در شش‌ماهه نخست امسال حایز رتبه‌های برون مرزی در رقابت‌های ورزشی شده‌اند؛ برگزار شد.

 

پژمان احمدی رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان مازندران در این مراسم اظهار کرد: هیات ورزش‌های ناشنوایان از ۱۴ اسفندماه سال گذشته در دور جدید با برگزاری انتخابات آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: این هیات بنا به دلایلی راکد مانده بود و به‌دلیل غیرفعال بودن هیات‌های شهرستانی حتی در مجمع انتخاباتی اخیر با مشکلاتی مواجه بودیم.

رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان مازندران، خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال، از مجموع ۱۹ انجمن ۱۰ انجمن را فعال کردیم و در سطح شهرستانی نیز هیات در ۱۰ شهر راه‌اندازی شده است.

این مسئول ادامه داد: رتبه هیات ورزش‌های ناشنوایان در فدراسیون در گذشته بالای ۲۰ در سطح کشور بود که هم‌اکنون این جایگاه در شش‌ماهه امسال به رتبه ۱۶ رسیده است که نشان می‌دهد این هیات، زنده شده است.

خانم مسلمی، نایب رئیس هیات ناشنوایان استان نیز گفت: انتظار ورزشکاران ناشنوایان تنها توجه و عدم تفاوت نگاه با سایرین است و دوست ندارند به نحو دیگری به آنان نگاه شود.

وی افزود: در سطح امکانات نیز کمبودهایی وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

نائب رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان خاطرنشان کرد: ورزشکاران بانو نیز در سال جاری خوش درخشیدند و حایز مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های برون مرزی شدند.

پهلوان معاونت اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: نزدیک به ۱۰۰۰ کم‌شنوا در استان داریم که بخشی از این جمعیت به سمت ورزش آمده‌اند.

وی افزود: جز چند رشته، می‌پذیریم که ورزشکاران در سایر رشته‌ها کمتر دیده می‌شوند.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: هر چند سطح توقعات بسیار بالا است اما اعتبارات در این حوزه حداقلی است.

این مسئول ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک درصد بودجه خود را به ورزش اختصاص دهند که متاسفانه در عمل به درستی اجرا نمی‌شود.

پهلوان عنوان کرد: اگر بخش کوچکی از این محل به سمت ورزش‌های ناشنوایان هدایت شود قطعا بخشی از مشکلات این هیات، مرتفع خواهد شد.

وی اعلام کرد: بازوان اصلی این هیات، هیات‌های شهرستانی هستند؛ لذا باید تمامی هیات‌ها در شهرستان‌ها فعال شود و مطالبات ورزشکاران را در شهرستان‌ها پیگیری کنند.

نایب رئیس اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران عنوان کرد: از رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان می‌خواهیم مشکلات مهم شهرستان‌ها را به ما اعلام و ما قطعا موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه همچنین ورزشکاران، داوران و مربیان ورزش‌های ناشنوایان مازندران به بیان نقطه نظرات، مطالبات و مشکلات موجود پرداختند که کمبود امکانات، نبود سالن‌های تخصصی، نبود توجه، تعویق دو ساله در پرداخت جوایز و اشتغال از مهم‌ترین عناوین مطروحه آنان در این نشست بود.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.