کد خبر : 15543
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
152 views

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شخصیت آیت‌الله کوهستانی مغفول‌ مانده است/اخلاق، تقوا و زُهد شاخصه‌های پارسای کوهستان

شخصیت آیت‌الله کوهستانی مغفول‌ مانده است/اخلاق، تقوا و زُهد شاخصه‌های پارسای کوهستان
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اخلاق، تقوا و زهد آیت‌الله کوهستانی ماندگار ماند و وقتی احوالات ایشان را مطالعه کنید به حقیقت آن پی خواهید برد.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و حسینی‌پور استاندار مازندران، شریعتی نماینده مردم شرق استان، مسئولان استانی و شهرستانی، در دانشگاه‌ علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر برگزار شد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی که با حضور  نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی در  دانشگاه‌ علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد اظهار کرد: واقعیت آن است که آیت‌الله کوهستانی شخصیت مغفول‌مانده جامعه ما است.وی افزود: ستارگان اجتهاد آن زمان همگی به آیت‌الله کوهستانی اجازه اجتهاد داده بودند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اخلاق، تقوا و زهد آیت‌الله کوهستانی ماندگار ماند و وقتی احوالات ایشان را مطالعه کنید به حقیقت آن پی خواهید برد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: ایشان بر اقامه نماز شب اصرار داشت و برای طلاب حاضر در حوزه علمیه خود شرط می‌کرد که باید نماز شب بخواند و تلاش داشت تا در کنار بار علمی، طلاب را به لحاظ معنوی نیز رشد دهد.این مسئول گفت: ایشان با هزینه شخصی در ملک شخصی‌اش اقدام به احداث حوزه علمیه کرده بود و در بازدید از حجره‌های طلاب و اطلاع از وضعیت اخلاقی و تربیتی طلاب، اهتمام داشت.آملی لاریجانی عنوان کرد: اینکه یک عالم اهل حق، در حجره طلاب را بزند و آن‌ها را برای نماز شب بیدار کند، جای بسی تامل است.

وی بیان کرد: برخی از انسان‌ها مقرب مطلق خداوند هستند و حرف او را می‌فهمند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرد: کسانی در عالم هستند که اگر فردی با او باشد ولایت الله و مقابلش باشد مقابله با خداست که این منتسب به افرادی است که فی‌الله هستند و مراتب بالای آنان، اولیای الهی هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مطرح کرد: کاری که آیت‌الله کوهستانی انجام می‌داد و در آن منزل، مناجات و قرآن‌خوانی داشت در سماوات، می‌درخشید.

این مسئول ادامه داد: یک عالم برای اینکه یک عالم واقعی و حرفش اثرگذار باشد، باید با حق‌تعالی خلوت کند و با او رفیق باشد.

آملی‌لاریجانی، اذعان کرد: یک عمر تلاش علمی و یک تلاش و جهاد با نفس، عالمی چون آیت‌الله کوهستانی را ساخت و ماندگار کرد.

وی افزود: اشکال عمده ما جهل به خودشناسی است و آنچه توشه مسیر بی‌نهایت پیش روی ما است، حقیقت انسانی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، متذکر کرد: پس از جند صباح این سفر را برای ما قطعی می‌کنند و در آن زمان برای خود چه توشه برداشته‌ایم.

آملی‌لاریجانی یادآور شد: انسان به جایی خواهد رسید که جز خدا نبیند و دوست ندارد و این امر منافاتی با علاقه به پدر و مادر ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.