کد خبر : 15554
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
131 views

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد:

آیت‌الله کوهستانی به‌راستی عبد خدا بود/لزوم ترویج سیره شیخ محمد در عصر حاضر

آیت‌الله کوهستانی به‌راستی عبد خدا بود/لزوم ترویج سیره شیخ محمد در عصر حاضر
نماینده ولی‌فقیه در مازندران ترویج سیره علمی و علمی آیت‌الله کوهستانی در جامعه ضروری است، گفت: جوانان باید از این عالم، درس درست زیستن را بیاموزند.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی صبح امروز در همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی در بهشهر که با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسینی‌پور استاندار مازندران، شریعتی نماینده شرق استان در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: شخصیت بزرگی همچون آیت‌الله کوهستانی، چیزی را بروز نمی‌دادند و آثار کتبی ندارد و اهل سر بودند.وی افزود: برای چنین شخصیت‌هایی جمع‌آوری آثارشان بسیار کار پر زحمتی است که جای تقدیر دارد.نماینده ولی‌فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: رقم‌زدن چنین برنامه و برگزاری چنین کنگره‌ای جای تبریک دارد.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته پیش همایش این کنگره در مشهد برگزار شد و اکنون همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی در حال برگزاری است که ارج می‌نهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت با بیان اینکه این عالم وارسته مصداق بارز مؤمن صادق بوده‌اند، اظهار کرد: آثار مکتوبی از این عالم زاهد موجود نمی‌باشد و جمع‌آوری مجموعه مقالات با محوریت سیره علمی و عملی ایشان کار بسیار سخت و ارزشمندی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه ترویج سیره علمی و علمی این عالم متقی در جامعه امروزی ضروری است، افزود: نوجوانان و جوانان باید از این عالم دینی باتقوا درس درست زیستن را بیاموزند.

وی با بیان اینکه مجموعه مقالات این کنگره کتاب شده و استادان دانشگاهی و حوزوی و شاگردان آیت‌الله کوهستانی برای دریافت این مقالات تلاش‌های وافری داشتند که شایسته تحسین است، افزود: آیت‌الله کوهستانی به‌راستی بنده خدا بود و آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه آیت‌الله کوهستانی در سراسر زندگی و فرصت‌های عمرش همچون نماز حضور قلب داشت و خود را در محضر مولا نگه می‌داشت، خاطرنشان شد: این عالم وارسته عبد صالح حاضر بود نه عبد آبق و غافل. نگاهش به خلق از دریچه خدا بود و به عشق خدا با خلق خدا مهربان و همدل و هم کلام بود.

وی اضافه کرد: این عالم زاهد و متقی همه چیزش را در خدمت خدا قرار داد، ذکرش، فکرش، سخنش، درس و بحثش، نشست و برخاستش را در مسیر خدا قرار داده بود به‌گونه‌ای که سیره و سلوک ایشان حاضران و شاهدان را به یاد خدا می‌انداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.