کد خبر : 15871
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
149 views

معاونت عمرانی استانداری مازندران تأکید کرد:

ضرورت تسریع در روند اجرایی پروژه ساری _ تاکام

ضرورت تسریع در روند اجرایی پروژه ساری _ تاکام
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران بر ضرورت تسریع در روند اجرایی پروژه ساری تاکام تاکید کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ احمد توکلی در حاشیه بازدید از پروژه ساری- تاکام که به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای این پروژه انجام شد، اظهار کرد: پروژه ساری – تاکام گذشته از این که پیوستی قانونی دارد و بخشی از محور کریدور شمال – جنوب است و به عنوان یک راه ثبت شده در تقویم کاری وزارت راه و شهرسازی دیده می‌شود، نقش کریدوری مهمی دارد که مردم کل کشور نیز از آن بهره‌مند می‌شوند.
وی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرایی این پروژه، افزود: زمانی برآورد کل این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال اما اکنون هر صورت‌وضعیت آن کمتر از ۲ هزار میلیارد ریال نیست؛ به طور طبییعی چند سال دیگر بیشتر می‌شود، بنابراین هرچه زودتر باید نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود چون از نظر ایمنی و رفاه برای مردم و نیز از نظر اعتباری به سود جامعه است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: هر روزی که در اجرای این پروژه تاخیر کنیم، در نهایت هزینه ها افزایش خواهد یافت؛ البته دستگاه‌های حوزه عمرانی به این نکته پی برده اند و ضروری است که سایر دستگاه‌ها که در حوزه‌هایی مانند تامین مصالح و جابه‌جایی تاسیسات نیز که وظایفی دارند به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
توکلی افزود: برای تامین بخشی از مصالح مورد نیاز اجرای پروژه انتظار می‌رود، از ظرفیت‌های قانونی در بحث لایروبی رودخانه استفاده شود؛ همه امکانات در این مسیر وجود دارد و دسترسی به محیط کار نیز بسیار خوب است.
وی اظهار کرد: دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی و آب منطقه‌ای در زمینه تسریع برای تامین مصالح بر اساس ظرفیت‌های قانونی می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند و نقش مهمی برای افزایش سرعت اجرای پروژه ایفا کنند؛ با این حرکت دست‌کم بخشی از مصالح تهیه می‌شود و از مشکلات پیش روی اجرای پروژه کاسته خواهد شد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، درباره تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرای پروژه نیز گفت: پیگیری‌های متعددی برای تامین اعتبار انجام شده که ادامه دارد اما با توجه به پایان سال مالی منتظریم تا مجوز واریز اعتبارات بودجه سال جدید صادر شود.
توکلی افزود: وزارت راه و شهرسازی قول مساعدی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز داده و از طرفی نیز با توجه به برخی گشایش‌های ارزی که ایجاد شده، به جذب اعتبارات بیشتر در این زمینه امیدواریم.
به گفته وی، عزم‌ برای تکمیل این پروژه در دولت جزم شده و امید است با افزایش هماهنگی در استان شاهد شتاب گرفتن عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.