کد خبر : 16047
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
124 views

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

راه‌اندازی تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر

راه‌اندازی تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران راه‌اندازی تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر برای توسعه گردشگری منطقه را ضروری دانست.


به گزارش تیتر شمال؛ احمد توکلی بعدازظهر امروز در بازدید از مجموعه کشتی‌سازی صدرا در بهشهر با بیان اینکه صنعت کشتی‌سازی در مازندران هم زمان با دولت سیزدهم وارد مرحله جدیدی شده است، اظهار کرد: این صنعت برای شمال کشور بسیار حائز اهمیت و کاربردی است و باتوجه‌به برخورداری شمال کشور از موهبت دریا، ساخت کشتی‌سازی در این منطقه می‌تواند به توسعه سفر و تجارت و اقتصاد دریایی کمک کند.

وی از ورود کشتی‌سازی صدرا به ساخت کشتی‌های تفریحی خبر داد که هم اکنون در حال ساخت است، افزود: باتوجه‌به اینکه توسعه گردشگری و سفر دریایی از تأکیدات استاندار مازندران است، ساخت کشتی تفریحی در استان می‌تواند موجب کاهش هزینه این بخش شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه کشتی‌سازی صدرا با وضعیت فعلی ظرفیت ساخت دو فروند کشتی تفریحی در سال را دارد، یادآور شد: هدایت بخش خصوصی مشتاق اجرای طرح گردشگری دریایی برای سفارش خرید ناو تفریحی، موجب افزایش ظرفیت تولید کشتی‌سازی صدرا در بخش کشتی‌های تفریحی می‌شود.

توکلی راه‌اندازی تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر برای توسعه گردشگری کشورهای منطقه را ضروری دانست و تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی و مقدمات این طرح، نیاز به رایزنی منطقه‌ای و توجه به دیپلماسی گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه کشتی‌سازی صدرا هم اکنون خط تولید و تعمیر کشتی‌های باری دارد که از واحدهای فعال کشتی‌سازی کشور است، خاطرنشان کرد: هم چنین بازسازی کشتی کشورهای حاشیه دریای خزر نیز در این واحد در حال انجام است که ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.