کد خبر : 16057
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
123 views

استاندار مازندران خبر داد:

سفارش ساخت ۴ فروند کشتی به صدرا/ساخت شناورهای صادراتی نیاز امروز مازندران است

سفارش ساخت ۴ فروند کشتی به صدرا/ساخت شناورهای صادراتی نیاز امروز مازندران است
استاندار مازندران گفت: ساخت چهار فروند شناور سازمان کشتیرانی کشور به کشتی‌سازی صدرا سفارش داده شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید از کشتی‌سازی صدرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه یکی از افتخارات بزرگ دانشمندان دریایی ایران است که ۱۰۰ درصد دانشمندان داخلی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: برای نخستین‌بار چهار فروند شناور را سازمان کشتیرانی کشور به این مجموعه سفارش دادند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: دو کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی و دو کشتی رورو با تمام تجهیزات و امکانات داخلی در حال ساخت است.

حسینی‌پور، عنوان کرد: این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعت دریایی کشور است که با توجه به طرح توسعه‌ای که در حال انجام است امیدوار هستیم که بتوانیم این مجموعه را به عنوان تنها مجموعه صنعت دریایی کریدور شمال-جنوب قرار دهیم.

وی اعلام کرد: نیازمندی‌های دریایی خزر به تولید شناور نیازمندی‌های جدی است که ما هر میزان بر روی این مجموعه سرمایه‌گذاری کنیم ارزشمند است.

استاندار مازندران، تاکید کرد: امروز مقرر شد تا طرح توسعه این مجموعه را آماده کنند و ما بتوانیم هر چه سریع‌تر با تامین اعتبار این طرح را دنبال کنیم.

حسینی‌پور، گفت: یکی از خصوصیات این مجموعه کشتی‌سازی نه تنها در تولید شناور داخلی فعال است، بلکه کار بازسازی کشتی‌های کشورهای همسایه نظیر روسیه را به دلی شرایط مناسب هزینه‌ای نیز انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در ریل‌گذاری جدیدی که در استان انجام دادیم به شدت نیازمند شناورهایی متناسب با صادرات استان هستیم که از جمله آن شناورهای کانتینردار و یخچال‌درا است که امروز در این رابطه صحبت شد و  هم‌اکنون یکی از این کشتی‌ها به همین منظور در حال ساخت و آماده سازی است.

استاندار مازندران، متذکر شد: با توجه به چشم‌انداز توسعه تجارت دریایی مازندران با کشورهای همسایه این مرکز یک مرکز استراتژیک است که با مهندسان انقلابی و روحیه جهادی قطعا کمک‌کار ما خواهند بود.

حسینی‌پور، ادامه داد: یکی از تصمیماتی که در دیدار امروز اخذ شد دبیرستان متناسب با نیازهای این مجموعه را در این مجموعه راه‌اندازی کنیم تا دانش‌آموزان از همان ابتدا در این دبیرستان مشغول تحصیل و پس از کسب آموزش‌های لازم در این مجموعه، مشغول بکار شوند.

وی یادآورشد: دیگر تصمیم امروز آن بود که با دو دانشگاه نوشیروان و علم صنعت، قراردادی منعقد شود تا رشته‌های مورد نیاز این مجتمع را ایجاد کنیم تا نیروهای انسانی مورد نیاز این مجموعه را تامین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.