کد خبر : 16144
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
146 views

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران اعلام کرد:

کاهش مدت زمان ارسال، هزینه و ضایعات مزایای صادرات دریایی در مازندران

کاهش مدت زمان ارسال، هزینه و ضایعات مزایای صادرات دریایی در مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران کاهش مدت زمان ارسال، هزینه و ضایعات را از جمله مزایای صادرات دریایی اعلام کرد و گفت: ارسال اولین محموله مرکبات به روسیه از طریق بندر امیرآباد گام موثری است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن خیریانپور در حاشیه ارسال نخستین محموله صادرات مرکبات مازندران از بندرامیرآباد به روسیه، اظهار کرد: در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در سفری که استاندار مازندران در راس یک هیات تجاری اقتصادی به روسیه داشت، شاهد ارسال اولین محموله دریای هستیم.

وی گفت: ظرفیت سالانه تولیدات استان مازندران بالغ بر ۷/۵ میلیون تن، از جمله مرکبات که ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تن که ۲۲۰هزار تن تولید کیوی است که بخش عمده‌ای از این تولیدات صادرات محور است.

خیریانپور خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته عمده صادرات ما از مرزهای زمینی استان‌های دیگر صادر می‌شد ثبت و اظهار در قرنطینه و گمرکات برای کشورهای هدف استان‌های مربوطه انجام می‌شد که هیچ اثری در صادرات استان مازندران نداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران ادامه داد: استانداری مازندران با همکاری مدیرکل بندر امیرآباد و کشتیرانی دریای خزر شرایط برای صادرات از طریق حمل و نقل دریایی فراهم شد و امروز اولین محموله از پایانه روماک به بندر روسیه ارسال شد و این گام موثری است‌.

وی با اشاره به اثرات مثبت ارسال دریایی محموله‌ها، گفت: حمل دریایی از جهت هزینه به مراتب کمتر از حمل و نقل زمینی است، دومین اثر به جهت زمانی است که از طریق حمل و نقل دریایی در طول دو الی سه روز کالا به کشور هدف می‌رسد در حالی که ارسال زمینی ۲۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشید که ضایعات بیشتری داشت اما از نظر دریایی به مراتب کمتر است.

خیریانپور گفت: امیدواریم این اقدام باعث استفاده حداکثری سورتینگ‌داران از این ظرفیت شود تا محصول خود را با قیمت مطلوب تری به فروش برسانند.

 

*برنامه محور شدن تردد برنامه سفر کشتی

   همچنین محمدعلی موسی پور گرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد توسعه صادرات را از جمله اهداف مهم بندر امیرآباد اعلام کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم حجم صادراتی که مدنظر استان است را پوشش دهیم به تناسب حجم عملیات تعداد ۱۶۰ کانتر یخچالی را در بندر امیرآباد پیاده کردیم.

  وی تصریح کرد: پروژه جدیدی را برای ترمینال یخچالی ۴۰ فوتی به تعداد ۴۰ دستگاه و بحث همکاری کشتیرانی بزرگ خزر باهدف برنامه محور شدن تردد برنامه سفر کشتی نیز در دستور قرار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.